Giriş:
Hemşirelik
eğitiminde simülasyon kullanımının amacı, klinik gerçekliği taklit ederek ve öğrenciyi
aktif kılarak öğrenim sürecini kolaylaştırmaktır. Simülasyon, psikomotor
becerinin yanı sıra, kognitif becerilerin kullanılmasına ve geliştirilmesine de
katkıda bulunmaktadır. Ülkemizde Cerrahi ve İç Hastalıkları Hemşireliği
alanında simülasyon kullanımının sonuçlarını inceleyen sınırlı sayıda çalışma
bulunmaktadır.
Amaç:
Araştırma,
Cerrahi ve İç Hastalıkları Hemşireliği dersi kapsamında yürütülen simülasyon uygulamalarına
ilişkin öğrencilerin görüşlerini ve öğrenme sürecine ilişkin memnuniyet/özgüven
düzeylerini incelemek amacıyla gerçekleştirildi.
Yöntem:
Retrospektif
ve tanımlayıcı nitelikteki bu çalışma, Ankara’da bir hemşirelik fakültesinde
2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören, toplam 115 ikinci sınıf
öğrencisiyle yürütüldü. Öğrenciler beşer kişilik gruplara ayrıldı ve her grup
10 farklı simülasyon uygulamasına katıldı. Verilerin toplanmasında Simülasyon
Tasarım Ölçeği ve Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçeği kullanıldı.
Bulgular:
Öğrencilerin
uygulanan simülasyonun tasarımı hakkındaki görüşleri incelendiğinde; Simülasyon
Tasarım Özelliklerinin Uygunluğu (4,53 ± 0,47) ve Simülasyon Tasarım
Özelliklerinin Öğrenciye Göre Önemi’ne (4,67 ± 0,41) ilişkin toplam puan
ortalamalarının oldukça yüksek olduğu bulundu. Öğrencilerin simülasyon
uygulamalarına ilişkin öğrenmede memnuniyet ve özgüven puan ortalamalarının da
yüksek olduğu değerlendirildi. Simülasyon Tasarım Ölçeği ile Öğrenmede Öğrenci
Memnuniyeti ve Özgüven Ölçeği arasında da pozitif yönde anlamlı bir ilişki
olduğu (r=0,717, p<0,001; r=0,747, p<0,001) saptandı.
Sonuç:
Öğrencilerin
Cerrahi ve İç Hastalıkları Hemşireliği dersi kapsamında yürütülen simülasyon uygulamalarından
çok memnun olduğu ve uygulamanın bu konuya ilişkin özgüvenlerini artırdığı görüldü.
Bu dersler kapsamında, özellikle klinik uygulama öncesi öğrencilerin hem
psikomotor becerilerini hem de kognitif becerilerini kullanmalarına ve
geliştirmelerine olanak tanıyacak, çeşitli senaryolarla zenginleştirilmiş
simülasyon uygulamalarına yer verilmesi yararlı olacaktır.
Introduction: Simulation
in nursing education is used to simplify the learning process by imitating clinical
reality and making students more active. In addition to psychomotor skills,
simulation also contributes developing and using cognitive skills. In Turkey,
there are limited studies examining the simulation practices in Medical and
Surgical Nursing.
Aim: The
aim of this course is to examine the views of students about the simulation
practices
carried
out within the scope of Medical and Surgical Nursing course and their
satisfaction/ confidence levels about the learning process. Methods: This
retrospective and descriptive study was carried out on 2018-2019 academic year with
115 undergraduate nursing students. The students were divided into groups of
five people each that participated in 10 different simulation practices. The
Simulation Design Scale and the Student Satisfaction and Self Confidence in
Learning Scale were used.
Results: It
was found that the total mean scores of the Suitability of Simulation Design
Features (4.53 ± 0.47) and The Importance of Simulation Design Features (4.67 ±
0.41) were quite high. It was also evaluated that student’s satisfaction and
self-confidence in learning mean scores were high. There was also a positive
correlation between the Simulation Design Scale and the Student Satisfaction
and Self Confidence in Learning Scale.
Conclusion: It
was determined that students were very satisfied with the simulation practices
and
their self-confidence increased. Within the scope of these courses, it will be
useful to integrate simulation practices enriched with various scenarios, which
will allow students to use and develop both psychomotor and cognitive skills,
especially before clinical practice.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | August 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |
University of Health Sciences Journal of Nursing’s content is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.