Aynı yıllarda doğup, aynı çağın
koşullarında, benzer toplumsal olayları, sıkıntıları, yükümlülükleri yaşamış
kişiler topluluğunu tanımlamak için kuşak kavramı kullanılmaktadır. Kuşak
oluşumu genellikle yaş ve sosyolojik olgulara göre sınıflandırılmaktadır. Bu
sınıflandırma geçmişte sosyologların kuşakları sınıflandırırken nitelikli
çalışmalar yapmalarında yardımcı olmuştur. Ancak günümüzde teknoloji,
farklılaşan toplumsal değerler, değişen kariyer algıları, eğitim, çalışma
koşulları gibi etkenler sınıflandırmanın farklı boyutlara göre
değerlendirilmesinin gerekliliğini de ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmanın
amacı, sınıflandırılan bu kuşakları pedagojik açıdan incelemektir. Özellikle
dijital çağın öğreneni olarak da adlandırabileceğimiz Z Kuşağı öğreneninin
davranışlarına dair çeşitli genellemeler ortaya çıkarmaktır. Bu araştırmada
nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Ortaya çıkan bulgular ışığında dijital çağın öğreneninin
özellikleri genel olarak belirlenmeye çalışılmış, ayrıca Sosyal Bilgiler
eğitimi bağlamında da değerlendirilmiştir. Edinilen bulgular arasında dijital
çağın öğrencilerinin teknolojiyi kişisel yaşam alanlarında aktif
kullanmalarının yanı sıra, araştırma, öğrenme, bilgi edinme, yaratıcılık,
yenilik, kariyer ve teknoloji becerilerini geliştirmek amacıyla kullandıkları
da görülmektedir. Teknoloji ile günlük yaşamında iç içe olma, teknolojiyi etkin
kullanma, sosyal medyada aktif olarak var olma, kısaca; teknoloji konusunda
oldukça fazla bilgi ve beceriye sahip bireyler olmaları bu öğrencilerin en
belirgin özellikleridir. Öğrenciler teknolojiyi bir sosyalleşme aracı olarak
kullandıkları gibi öğrenme etkinliklerinde de kullanmaktadır. Çalışmada elde
edilen diğer sonuç ise Sosyal Bilgiler öğrenme alanlarının, beceri ve
değerlerinin dijital çağın öğrenci özelliklerini destekleyecek içeriklere sahip
olmasıdır. Öğrencilerin yaratıcılıklarını destekleyecek uygulamalara
yönlendirilmeleri, eğitim ortamlarında kullanılmak üzere içerik açısından
zengin dijital eğitim materyalleri hazırlanması getirilen öneriler arasındadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |