Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler 7. sınıf
müfredatında yer alan “İletişim ve İnsan İlişkileri” ünitesinin Sosyal Bilgiler
öğretim programına yönelik olarak öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Van ilinde MEB’e bağlı olan
ilköğretim okullarında görev yapan ve oransız küme örnekleme yöntemi ile
seçilmiş 40 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada genel tarama
modeli türlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
verileri, Beş Dereceli Likert tipi yanıtlardan hazırlanmış, 5’i demografik
bilgilerden ve 18’i “İletişim ve İnsan İlişkileri” ünitesiyle ilgili
maddelerden oluşan anket formu yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, SPSS
istatistik programı kullanılmış, katılımcıların her bir maddeye ilişkin
verileri tablolaştırılarak frekans ve yüzdelik değerleriyle birlikte okuyucuya
sunulmuştur. Ayrıca katılımcılara ait değişkenlerin aritmetik ortalamaları ve
standart sapmaları belirlendikten sonra üçten az olan alt gruplu değişkenlerde:
Bağımsız Örneklemler T Testi; üç ve üzeri alt gruplu değişkenlerde: Tek
Faktörlü Varyans Analizi (One-Way Anova) Testi ve varyansların eşit dağılmadığı
değişkenlerde ise Post-Hoc karşılaştırmalarından Games-Howell Testi
uygulanmıştır. Karşılaştırmalar sonucunda katılımcıların anket formu
maddelerine verdikleri yanıtlarla; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem değişkenleri
arasında anlamlı fark görülürken öğrenim durumu değişkeninde anlamlı bir fark
bulunamamıştır. Sonuç itibariyle katılımcıların büyük bir çoğunluğu tarafından
internetin çağımızın en etkili kitle iletişim aracı olarak kabul edildiği,
öğrencilerin sosyal ilişkilerinde ve çevrelerinde etkin roller
edinebilmelerinin iyi bir iletişim becerisine sahip olmaktan geçtiği, ülkemiz eğitim politikaları anlayışı içerisinde klasik
yaklaşımların aksine modern iletişim teknolojilerinin işlerlik kazanmasının
öğrencilerin küresel arenada büyük bir rekabet gücü kazanmalarını ve söz sahibi
olmalarını sağlayacağı ve tüm sınıf kademelerinde bu ünitenin müfredatta
olması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |