Banksy who has a considerable
reputation as a street artist in the worldwide, is called as a painting artist,
curator, writer and also director in our day, and address an extremely
heterogeneous community with their artworks.There are people
who met art for the first time as well as intellectuals closely related
to art in this heterogeneous group. Undoubtedly,
source of people’s interest to Banksy is lied dynamism of his artforms
expressions and his ability to use unique aesthetic and
understandable art language triggering to social common sense. Banksy has created artworks in many
areas including high dose
criticism up to from visual
culture to consumption culture or from art market to existing power.To draw
attention all these conceptualizations within the social essence, he was
admitted to everything contained in these thoughts by reviving his own images
in people’s mind. In this paper, over the meaning and
contents, Banksy’s artworks has been evaluated and revised all its
aspects from “causing a disturbance” to “love and sympathy” and finally
“capıtal” , and questioned this
reductionist approach over time.
Dünya çapında bir sokak sanatçısı
olarak hatırı sayılır bir şöhret kazanan Banksy günümüzde artık ressam,
küratör, yazar ve hatta yönetmen olarak da anılmakta ve çalışmalarıyla son
derece heterojen bir topluluğa hitap etmektedir. Bu heterojen toplulukta sanatla
yakından ilgili entelektüellerin yanı sıra ilk kez sanatla tanışan bir tabaka
da vardır. Kendisine duyulan bu ilginin kaynağında ise kuşkusuz pek çok alanda
toplumsal sağduyuyu harekete geçirebilecek kendine özgü estetik ve kolay
okunabilir bir dili başarılı bir biçimde kullanabilmesi ve biçimlerinin ifade
gücündeki dinamizm yatmaktadır. Banksy kamusal alanda ya da kamusal alan
dışında görsel kültürden tüketim kültürüne, sanat piyasasından mevcut iktidara
kadar pek çok alanda eleştiri dozu yüksek çalışmalar yapmıştır. Toplumsal öz
içinde yer alan tüm bu kavramsallaştırmalara dikkat çekmek için, ele aldığı her imgeyi zihinlerde canlandırarak
bu düşüncelere ve bu düşüncelerin içerdiği her şeye başvurmuştur. Çalışmada
Banksy’nin çalışmaları anlam ve içerikleri üzerinden “rahatsızlık vermekten” “sevmeye
ve sempatiye” ve nihayetinde “sermaye”ye kadar bütün yönleriyle yeniden ele alınmış,
değerlendirilmiş ve zaman içinde gelişen bu indirgemeci yaklaşım
sorgulanmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 26, 2016 |
Submission Date | November 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 9 Issue: 18 |