Petrol kaynaklarının azalması ile birlikte alternatif enerjilere verilen önem artmaktadır. Özellikle, günlük hayatta kullanılan araçlar fosil kaynaklarının tüketimini büyük oranda arttırmaktadır. Oranların düşürülmesi için en etkili yol araçların elektrik motoru tahrikli hale dönüştürülmesidir. Bu çalışmada, günlük hayatta aktif olarak kullanılan kişisel bir aracın genel kullanım profili saptanarak, bu profile uygun halde aracın elektrik tahrikli hale dönüştürülebilmesi için gerekli olan teorik hesaplamalar yapılmış ve enerji ihtiyacı hesaplanmıştır. Hesaplamalar ışığında uygun bir elektrik motoru, batarya paketi ve yan ekipmanları seçilmiş, içten yanmalı motorlu hali ile günlük kullanım ve yakıt sarfiyatı göz önüne alınarak bir kıyaslama yapılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: Special |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.