Tez çalışmasında ortaokul öğrencilerinin matematik başarısını ve problemi yansıtıcı düşünce ile ifadesini etkileyen faktörlerden duyuşsal özelliklerinin, problem pratiği yapmanın ve devamsızlıklarının etkisi incelenecektir. Öğrencilerin derse olan azim, hazır bulunuşluluk, öz disiplin, genel olarak okula yönelik tutumları, ilgisi ve okula gitme isteği gibi duyuşsal özellikler, eğitimin temelini oluşturan önemli etmenlerdir , matematik eğitiminde de ve düşünce yapısının oluşmasında önemli bir yere sahiptir. Matematiğe yönelik ilgi, matematiğe yönelik motivasyon, matematiğe ilişkin kaygı, matematikte kendini yeterli görme, matematikte özgüven, okula ait olma duygusu ve matematik derslerindeki sınıf disiplini ve ortamı da öğrencinin matematikteki duyuşsal özelliklerindendir. Derste gördükleri konular ile ilgili problem pratiği yapmaları da problemi günlük hayata aksettirmelerine faydalı olacaktır. Problem çözme sadece karşılaşılan belirli bir zorluğun ya da güçlüğün üstesinden gelmek için değil oluşabilecek yeni problemler karşısında ileri çalışmaların yapılması ve buluşların gerçekleştirilmesi için de önemli bir gereksinimdir. Matematik öğrenirken farklı ve çeşitli problem türleri ile uğraşmak, onları çözmek için yaklaşım ve stratejiler geliştirmek gerekmektedir. Derslere karşı devamsızlık azaldıkça da, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri ilişkilendirmeleri kolaylaşacak ve konulara daha adapte olmasını sağlayacaktır. Konuya, derse , okula adapte olmaları da öğrencilerin dersi daha iyi anlamalarını, problemi kendilerine has bir şekilde ifade etmelerini ve haliyle de matematik başarılarını etkileyecektir.
Bu üç önemli faktörün matematik başarısına ve probleme yönelik yansıtıcı düşünceye etki ettiği öngörülmektedir. Bu etkinin büyüklüğü bulanık mantık modelleme aracılığıyla belirlenecektir.
Süleyman Demirel Üniversitesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Numerical and Computational Mathematics (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 28 Issue: 2 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.