Güney Kore’de, 1948-1987 yılları arasında, bazı dönemlerde askerî, bazı dönemlerde de sivil görünümlü otoriter rejimler uygulandı. Bu ülkede, 1987 yılından bu yana, başkanlık sistemi demokratik haliyle başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Güney Kore’de, kanunların yapımında yasama ve yürütmenin etkinliği konusunda kendine mahsus bazı uygulamalar mevcuttur. Kanun önerisinde bulunma yetkisinin, hem yürütmeye, hem de Yasama Meclisi üyelerine ait olduğu bu ülkede, son yıllarda yasama organının kanunların kabul edilmesi konusunda etkinliğinin artmakta olduğu görülmektedir. Bunda, bu ülkede mevcut olan yasama prosedürünün de etkili olduğu söylenebilir. Diğer yandan, başkanlık sisteminin uygulandığı bazı Latin Amerika ülkelerinde bölünmüş hükümetler zamanında yaşanan yasama-yürütme gerilimleri Güney Kore’de yaşanmamaktadır. Bunda, kurulan anayasal kurumsal yapının birinci derecede etkili olduğu söylenebilir. Bunun en bariz misalini, son yıllarda Yasama Meclisi üyeleri tarafından verilen kanun önerilerinin, yürütme tarafından verilen kanun önerilerine kıyasla daha fazla kanunlaşması ve yürütme tarafından verilen çoğu kanun önerilerinin Yasama Meclisinde değiştirilerek kabul edilmesi teşkil etmektedir. Kanun önerilerinin hazırlanması prosedürü konusunda bazı sorunların mevcut olduğu, bu sorunların giderilmesine yönelik bazı ıslahatların yapılması halinde, kanunların kabulü konusunda verimliliğin daha da artacağı öngörülmektedir.
Güney Kore'de yasama yasama prosedürü birleşik hükümet bölünmüş hükümet kanun önerisi verme yetkisi
The presidential system has been successfully implemented in its democratic form
in South Korea since 1987. The country has its own specific practices regarding the
efficiency of the legislative and the executive branches in making laws. The power to
propose laws rests with both the executive and the members of the Legislative
Assembly. In recent years, the efficiency of the legislative branch in the making of laws
has increased. The reason for this can partly be the current legislative procedure in the
country. The legislative-executive tensions experienced during the divided
governments in some Latin American countries where the presidential system is
implemented are not experienced in South Korea. It is because the constitutional
institutional structure is primarily effective in South Korea. This finding is confirmed by
the fact that more bills given by the members of the Legislative have passed in recent
years than the bills given by the executive, and again lately most bills given by the
executive have been changed and then accepted in the Parliament. The drafting
procedure of legislative proposals raises some problems. If these problems are
eliminated, then the efficiency in the passing of laws will increase.
Legislation in South Korea Procedure of Legislation United Government Divided Government Power of Proposing a Law
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | PUBLIC LAW |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 |