Tüketim arzusu ve yaşam tarzları bugün hayatın her alanına sirayet etmiş
durumdadır ve artık bireyler toplumda kimliklerini tükettikleri nesneler
ile göstermektedirler. Moda da kapitalist sistemin en önemli
gösterenlerinden birisi olarak bireyin kimliğini oluşturmada kullandığı
araçların başında gelir. Moda bugün kitle iletişim araçları ile yayılma
imkânına kavuşurken en büyük desteğini televizyondan alır. Bu
çalışmanın amacı, kapitalizmin sömürü araçlarının başında gelen kadın
bedeni aracılığıyla “Bu Tarz Benim” yarışmasının tüketim kültürünü nasıl
yeniden üreterek yaygınlaştırdığını ortaya koymaktır. Bu amaçla
çalışmada nicel içerik analizi ve eleştirel söylem analizi uygulanmıştır.
Sonuçta ise tüketim toplumunun resmini çizen bu yarışma programının
sahte ihtiyaçlar dayatarak hayatı sadece yemek, içmek, eğlenmek ve
tüketmekten ibaretmiş gibi göstererek kapitalist sisteme hizmet eden bir
yapıda formatlandığı tespit edilmiştir.
Çetinkaya, Eda(2000).Tüketim Toplumu Bağlamında Türkiye'de Televizyon Programlarında Yayınlanan Sanal, Bant ve Tanıtıcı Reklamlar. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Dağtaş, Banu ve Dağtaş, Erdal (2009). Medya Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Dowd, Douglas (2008). Kapitalizm ve Kapitalizmin İktisadı: Eleştirel Bir Tarih. Çev. Cihan Gerçek. İstanbul: Yordam Kitap.
Dursun, Onur ve Evirgen, Dilek (2014). “Bilginin Popüler Kültür –Popüler Kültürün Bilgi Aracı Olarak Kullanıldığı Bir Alan: Yarışma Programları”. Global Media Journal,TR Edition. 125-153.
Enneli, Çağlar. (2007). Televizyonun Toplumsal Tüketimi ve Toplumsalın Yeniden Üretimi Maneviyat İçerikli Dizilerin Tüketimi Özelinde. Yayınlanmış Doktora Tezi.Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (1990). Kültür ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları.
Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (1994). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Ümit Yayıncılık.
Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (2005). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları.
Kilbourne, Jean (2008). Killing Us Softly 3: Advertising's Image Of Women. Media Education Foundation. 2000 akt. Christner, Rebecca. The Shape Of Things: Magazine Ads And The Female Body Ideal, A Master Thesis, Kansas State University, Miller School of Journalism and Mass Communications College of Arts and Sciences, Manhattan.
Özbek, Meral (2000). Orhan Gencebay Arabeski. İstanbul: İletişim Yayınları.
Özgen, Neşe (1999).“Kentte Yeni Yoksulluk Ve Günlük Hayat Ütopyaları”. VI. Ütopyalar Toplantısı.
Papatya, Nurhan ve Özdemir, Şefika (2012). “Hazcı Tüketim Davranışları Ve Televizyon Programlarını İzleme Eğilimleri Arasındaki İlişki: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Cilt: 26. Sayı: 3-4. 161-183.
Sander, Oral (2000). Siyasi Tarih, İlk Çağlardan 1918'e. Ankara: İmge Yayınları.
Çetinkaya, Eda(2000).Tüketim Toplumu Bağlamında Türkiye'de Televizyon Programlarında Yayınlanan Sanal, Bant ve Tanıtıcı Reklamlar. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Dağtaş, Banu ve Dağtaş, Erdal (2009). Medya Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Dowd, Douglas (2008). Kapitalizm ve Kapitalizmin İktisadı: Eleştirel Bir Tarih. Çev. Cihan Gerçek. İstanbul: Yordam Kitap.
Dursun, Onur ve Evirgen, Dilek (2014). “Bilginin Popüler Kültür –Popüler Kültürün Bilgi Aracı Olarak Kullanıldığı Bir Alan: Yarışma Programları”. Global Media Journal,TR Edition. 125-153.
Enneli, Çağlar. (2007). Televizyonun Toplumsal Tüketimi ve Toplumsalın Yeniden Üretimi Maneviyat İçerikli Dizilerin Tüketimi Özelinde. Yayınlanmış Doktora Tezi.Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (1990). Kültür ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları.
Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (1994). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Ümit Yayıncılık.
Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (2005). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları.
Kilbourne, Jean (2008). Killing Us Softly 3: Advertising's Image Of Women. Media Education Foundation. 2000 akt. Christner, Rebecca. The Shape Of Things: Magazine Ads And The Female Body Ideal, A Master Thesis, Kansas State University, Miller School of Journalism and Mass Communications College of Arts and Sciences, Manhattan.
Özbek, Meral (2000). Orhan Gencebay Arabeski. İstanbul: İletişim Yayınları.
Özgen, Neşe (1999).“Kentte Yeni Yoksulluk Ve Günlük Hayat Ütopyaları”. VI. Ütopyalar Toplantısı.
Papatya, Nurhan ve Özdemir, Şefika (2012). “Hazcı Tüketim Davranışları Ve Televizyon Programlarını İzleme Eğilimleri Arasındaki İlişki: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Cilt: 26. Sayı: 3-4. 161-183.
Sander, Oral (2000). Siyasi Tarih, İlk Çağlardan 1918'e. Ankara: İmge Yayınları.