Halkla ilişkiler kuruluşlar ve kamuları arasında, karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler kuran stratejik bir iletişim sürecidir. Kurumlar çevresi olan ilişkilerinde meydana gelebilecek değişiklilere uyum sağlayabilmek için gerçekleştirdiği faaliyetlerini stratejik yönetim anlayışı ile sürdürmelidir. Stratejik halkla ilişkiler yönetimi, stratejik yönetim süreçleri ile koorrdineli yürütülen faaliyetleri kapsar. Kurumların faaliyet gösterdikleri çevrelerdeki unsurları etkiler ve onlardan etkilenir. Stratejik halkla ilişkiler stratejik yönetim süreçlerinden aldığı girdiler ile faaliyetlerini sürdürürken araştırma, planlama, ugulama ve değerlendirme aşamalarını gerçekleştirir. Bu süreçte paydaşlar kurumların çevresinde yer alan en önemli unsurdur. Bu nedenle paydaşlarını çok iyi tanımalı, bu paydaşlar ile ilgili gündemlerini en iyi şekilde yönetmelidir. Bu süreçte stratejilere uygun iletişim amaçları, hedefleri, taktikleri ve programları geliştiren halkla ilişkiler veri madenciliği yöntem ve araçlarını büyük verinin elde edilmesi, düzenlenmesi ve analizi ile sürece girdi sağlamak için kullanabilir.
Bu çalışmada stratejik halkla ilişkiler sürecinde birliktelik kuralları analizinin kullanımı örneğinde veri madenciliğinin sunacağı imkân ve olanakların ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu amaca ulaşmak için Süleyman Demirel Üniversitesinin 2016-2020 yıllarını kapsayan stratejik plan belgesinde belirtilen kurum hedeflerinin kurumun halkla ilişkiler çalışmalarından birisi olan WEB haberleri üzerinden nasıl gerçekleştirildiği veri madenciliği araçlarından birliktelik kuralları analizi ile sınırlandırılmış bir araştırma ile ortaya koyulmuştur. Elde edilen bulgular stratejik halkla ilişkiler yönetimi çerçevesinde değerlendirilmiştir.
Buna göre haber içeriklerinin oluşturulmasında stratejilerin, kurum temsilcilerinin, birimlerin ve paydaşların birliktelik kuralları belirlenmiştir. Uygulama neticesinde birliktelik kuralları analizinin gündemleri belirleme yeteneğine sahip stratejilerin hangi paydaşlar, temsilciler ve birimler ile birlikte yer aldığına yönelik nitelikli bilgiler ortaya koyabildiği ve bu bilgilerin de uygulamacılara stratejik halkla ilişkiler sürecinde paydaş, gündem ve kamu evrelerinde yardımcı olacağı sonucuna varılmıştır.
stratejik halkla ilişkiler veri madenciliği birliktelik kuralları analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |