öğretmenlerinin aktif
öğrenme yöntem ve teknikleri hakkındaki bilgi ve bu teknikleri derslerinde
uygulama durumlarının belirlenmesi ve değerlendirilmesi şeklinde
oluşturulmuştur. Çalışmanın verileri 2011-2012 öğretim yılında Isparta il ve
ilçelerinde ilköğretim okullarında görev yapan İDKAB öğretmenlerinden
toplanmıştır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu, aktif öğrenme bilgi ve
uygulama düzeyi anketleri ile elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler
SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17.0 programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda; İDKAB öğretmenlerinin aktif
öğrenmede kullanılabilecek yöntem ve teknikler ile ilgili bilgi ve bu
teknikleri derslerinde uygulama düzeylerinin düşük olduğu; dolayısıyla İDKAB
derslerinin de geleneksel yöntemlerle işlendiği sonucuna ulaşılmıştır. Aktif öğrenme yöntem ve tekniklerinin İbadet,
Ahlak, Hz Muhammed, Din ve Kültür öğrenme alanlarında etkili bir şekilde
uygulanabildiği, ancak İnanç, Kuran ve Yorumu öğrenme alanlarında uygulanırken diğer
alanlara kıyasla daha fazla sorunla karşılaşıldığı tespit edilmiştir.
Katılımcılara göre bu sorunlardan bazıları; sınıf mevcutlarının
kalabalık olması, araç- gereç eksikliği, öğrencilerin hazır bilgiyi ezberlemeye
yönelik öğrenme kültürünü devam ettirmeleri, fiziksel ortamın yetersizliği,
aktif öğrenme sürecinin etkili bir biçimde uygulanmasını sağlayacak rehber ve
kılavuz kaynakların olmaması, sürenin yetersizliğidir. Araştırmada ulaşılan
dikkat çekici bir diğer sonuç ise; cinsiyet, mezuniyet, mesleki kıdem, hizmet
içi eğitme katılma ve görev yapılan yer değişkenlerinin, İDKAB öğretmenlerinin
aktif öğrenmede kullanılan yöntem ve teknikler hakkındaki bilgi ve bu
teknikleri derslerinde uygulama düzeylerinde anlamlı düzeyde bir farklılaşmaya
neden olmadığıdır.
Din Eğitimi Din Öğretimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Aktif Öğrenme Yöntem ve Teknik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | November 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 41 |