Bu araştırmanın amacı; DKAB
ve İHL meslek dersleri öğretmen adaylarının çokkültürlülük algılarını;
cinsiyet, gelir durumu, sınıf düzeyi, doğduğu bölge ve yaşadığı yerleşim birimi
değişkenlerine göre incelemektir.
Araştırmanın modeli, genel tarama türünde betimsel bir çalışmadır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde
Akdeniz Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde okuyan 356 öğrenci oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve Ayaz (2016) tarafından
geliştirilen “Çokkültürlülük Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen
puanlar değişkenlerin alt düzeylerine uygun istatistiksel araçlar vasıtasıyla
test edilmiştir. Bu noktada bağımsız değişkenlerin analiz edilmesinde t testi,
ANOVA ve Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen
adaylarının çokkültürlülük algılarında gelir durumu, sınıf düzeyi ve yaşadığı
yerleşim birimi değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık bulunamazken,
cinsiyet ve doğduğu bölge değişkenleri açısından ise anlamlı bir farklılık
olduğu tespit edilmiştir.
DKAB ve İHL Meslek Dersleri Öğretmen Adayları Çokkültürlülük Çokkültürlü Eğitim Din Eğitimi İlahiyat Fakültesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | April 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 44 |