İtibar kavramı güvenilirlik, etik, saydamlık, kalite, saygınlık, tutarlılık, kalıcılık ve süreklilik kavramlarını içermektedir. Bu kavramlar, kurum hakkındaki imajların genel değerlendirmesidir. Bu değerlendirme, kuruma yönelik benzer ve kalıcı eylemlerin tutarlılığıyla ilgilidir. Kurumun itibarı, iyi bir şekilde korunmazsa kurumsal yapının işlevselliği de zarar görecektir. Hızla değişen dünyada mahalli idareler, kâr amacı gütmeden sunmuş oldukları hizmetleri halkın istek ve ihtiyaçlarına göre belirlemektedirler. Sunulan hizmetlerin kalitesi ve beğenilirliği mahalli idarelerin itibarını etkilemektedir. Mahalli idareler gerçekleştirmiş oldukları hizmetler bakımından hem çalışanlarına hem de halkına karşı sorumlulukları vardır. Bu sorumlulukları yerine getirildiği ölçüde mahalli idarelerin itibar kazandığı görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 24, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 21 Issue: 1 |