This research aims to examine the future potential of urban air mobility and determine its acceptance level. The questionnaire technique, which is a qualitative data collection technique, was used in the research. The data obtained from 408 participants were analyzed using SPSS statistical analysis software. Factor analysis was used to determine the structure of the scale. Then, the independent sample T-test and One-Way ANOVA analysis were used to investigate the differences between demographic variables regarding the acceptance of urban air mobility. The research results showed that acceptance of urban air mobility varies according to some demographic factors. It was determined that factors such as gender, marital status, and education level did not significantly affect the acceptance of urban air mobility. However, it was observed that as the income level increased, the respondents evaluated urban air mobility more positively, and their intention to use it increased. Participants with higher incomes had a more positive view of the advantages of urban air mobility and the intention to pay. The results show that income level is an important factor differentiating attitudes towards urban air mobility. Age was found to have an effect on traveling habits.
Bu araştırma, kentsel hava taşımacılığının gelecekteki potansiyelini incelemeyi ve kabul edilme düzeyini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel veri toplama tekniği olan anket tekniği kullanılmıştır. 408 katılımcıdan elde edilen veriler, SPSS istatistiksel analiz yazılımı kullanılarak incelenmiştir. Ölçeğin geçerliliği ve güvenilirliği, kentsel hava taşımacılığı ile ilgili kavramları doğru bir şekilde ölçüp ölçmediğini ve ölçeğin iç tutarlılığını değerlendirmek için test edilmiştir. Faktör analizi, ölçeğin yapısını belirlemek için kullanılmıştır. Ardından Bağımsız Örneklem T Testi ve Tek Yönlü ANOVA Analizi ile demografik değişkenler arasında kentsel hava taşımacılığının kabulüne yönelik farklılıklar araştırılmıştır. Araştırma sonuçları, kentsel hava taşımacılığı kabulünün bazı demografik faktörlere göre değiştiğini göstermiştir. Cinsiyet, medeni durum ve eğitim düzeyi gibi faktörlerin kentsel hava taşımacılığı kabulü üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Ancak, gelir düzeyi arttıkça katılımcıların kentsel hava taşımacılığını daha olumlu değerlendirdiği ve kullanma niyetinin arttığı görülmüştür. Daha yüksek gelire sahip katılımcılar, kentsel hava taşımacılığının avantajlarına ve ödeme niyetine daha olumlu bakmışlardır. Sonuçlar, gelir düzeyinin kentsel hava taşımacılığına yönelik tutumları farklılaştıran önemli bir faktör olduğunu göstermektedir. Yaş faktörünün ise kentsel hava taşımacılığında seyahat alışkanlıkları üzerinde etkili olduğu gözlemlenmiştir.
Makalenin verileri 2019 yılında toplanmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Air Transportation and Freight Services |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 29 Issue: 1 |