Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından 2018 yılında yayımlanan Öğretmen Performans Değerlendirme ve Aday
Öğretmenlik İş ve İşlemleri Yönetmeliği taslağına ilişkin öğretmen görüşlerinin
betimsel olarak incelenmesidir. Çalışma, nitel yaklaşımla yapılandırılmış ve
durum çalışması olarak yürütülmüştür. Bu nedenle çalışmada amaçlı örneklem
kullanılmış ve Elazığ il merkezindeki çeşitli okullarda görev yapan 55
öğretmenin görüşü alınmıştır. Çalışmada katılımcıların görüşlerinin alınması
amacıyla yapılandırılmış bir soru kullanılmıştır. Veriler, betimsel ve içerik analiz
yöntemleri ile çözümlenmiştir. Çalışma sonunda öğretmenler, bu uygulamanın
öğretmen ile öğrenci arasındaki ilişkiyi zedeleyeceğini, öğretmenlik mesleğinin
prestijini daha çok kaybetmesine neden olacağını ve uygulamada çok fazla
aksaklığın ve haksızlığın meydana geleceğini belirtmişlerdir. Öğretmenler,
ayrıca daha objektif değerlendirme standartlarının belirlenmesi ve
değerlendirme yapan taraflar arasında veli, öğrenci ve meslektaşların yer
almaması gerektiğini dile getirmişlerdir. Çalışma sonunda, elde edilen
sonuçlara göre politika üretenlere, uygulayıcılara ve araştırmacılara çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this
study is to examine descriptively the opinions of the teachers regarding to the draft of the Teacher Performance Evaluation and
Candidate Teacher Work and Procedures Regulation published in 2018 by the
Ministry of National Education. The study was structured with a qualitative
approach and conducted as a case study. For this reason, purposeful sampling
was used and the opinions of 55 teachers working in various schools in Elazığ
province center were taken in the study. A semi-structured question was used to
get the views of the participants. The data were analyzed with descriptive and
content analysis methods. At the end of the study, the teachers stated that
this practice would damage the relationship between the teachers and the
students, cause the teaching profession to lose more prestige, and cause many
difficulties and injustice in practice. Teachers also stated that more
objective assessment standards should be set and that parents, students and
colleagues should not be included among the evaluating parties. According to
the results obtained, various proposals were made to policy makers,
practitioners and researchers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2020 |
Acceptance Date | January 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 1 |