Öğretmenlerin nitelikli olarak yetiştirilmesinde lisans ve lisansüstü eğitim süreci gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bu çalışmada da lisans eğitimine devam eden öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim hakkındaki görüşlerinin, beklentilerinin ve farkındalıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Fen bilgisi öğretmenliği bölümünde farklı öğrenme seviyelerinde öğrenim görmekte olan 21 fen bilimleri öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim hakkındaki görüşlerinin, beklentilerinin ve farkındalıklarının derinlemesine incelenmesi için öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının genel olarak lisansüstü eğitime ilişkin olumlu görüşlere sahip olduklarını; ancak sınırlı bilgileri olduğunu göstermektedir. Çalışmada bazı öğretmen adayları öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarının gerekli olduğunu düşünmektedir. Öğretmen adayları lisansüstü eğitim alan öğretmenlerin bilgi ve beceriler açısından kendilerini geliştirerek mesleki başarılarını artırabileceklerini; böylece nitelikli öğrenciler yetiştirebileceklerini belirtmişlerdir. Bununla birlikte bazı öğretmen adayları öğretmenlik için lisansüstü eğitimin zorunlu olmasından çekinmekte ve lisansüstü eğitim alma sürecinde çeşitli güçlükler yaşayacaklarını düşünmektedir. Araştırmadan elde edilen söz konusu sonuçlara göre öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim konusundaki bilgi ve farkındalıklarının artırılmasının önemli olduğu düşünülmektedir.
Nowadays, the undergraduate and postgraduate education process comes to the fore in the preparation of teachers as qualified. This study aims to determine and evaluate the views, expectations, and awareness of pre-service science teachers who continue their undergraduate education. Twenty-one pre-service science teachers who are studying at different grade levels in the department of science teaching at Uşak University participated in the study. Semi-structured interviews were conducted with the pre-service teachers for an in-depth examination of their views, expectations, and awareness on postgraduate education. Descriptive and content analysis methods were used in the analysis of the data obtained from the research. Results of the analysis of the data show that pre-service teachers generally have positive views about postgraduate education, but it shows they have limited information. In the study, some pre-service teachers consider it necessary for teachers to receive postgraduate education. The pre-service teachers stated teachers that have postgraduate education could improve their professional achievement by developing themselves in terms of knowledge and skills; thus, they could train more qualified students. However, some pre-service teachers afraid that postgraduate education should be compulsory for being a teacher, and they think that they will have various difficulties in the process of receiving postgraduate education. According to the results obtained from the research, it is believed that it is crucial to increase the knowledge and awareness of pre-service teachers about postgraduate education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 26, 2020 |
Acceptance Date | November 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |