Amaç: Sağlık
personelinin artan yaşlı nüfus hizmetin gereksinimini karşılayacak yeterliliğe,
bilgi ve beceriye sahip olması eğitimleri sırasında yaşlı birey ile çalışmaları
ile mümkün olmaktadır. Bu araştırma öğrenme ortamı olarak huzurevi
uygulamalarının hemşirelik öğrencilerinin gözüyle değerlendirilmesi ve yaşlıya
yönelik tutumları ile değerlendirmeleri arasındaki ilişkinin tanımlanması
amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Gereç
ve Yöntemler: Tanımlayıcı nitelikteki araştırma bir üniversitenin
son sınıf hemşirelik öğrencileri ile yapılmıştır. Tüm evrene (n:82) ulaşılması
hedeflenen araştırmada tanıtıcı bilgiler formu, Klinik Öğrenim Çevresi Ölçeği
(puan aralığı 22-110, puan arttıkça değerlendirme olumlu), Yaşlılara Yönelik
Tutum Ölçeğinden (puan arttıkça tutum olumlu) oluşan veri toplama araçları
e-posta yolu ile öğrencilere iletilmiş ve araştırma formları cevaplayan 22
öğrenci ile tamamlanmıştır.
Bulgular:
Öğrenciler Klinik Öğrenim Çevresi Ölçeğinden ortalama 68.59±6.59 puan, Yaşlılara
Yönelik Tutum Ölçeğinden 163.40±20.77 (olumlu alt boyut 82.77±13.05; olumsuz alt boyut
80.63±12.43) almıştır.
Sonuç: Öğrencilerin öğrenme
ortamı olarak huzurevi değerlendirmeleri ve yaşlılığa yönelik tutumları olumlu
ya da olumsuz bulunmamıştır.
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Submission Date | June 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 3 |
SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, makalenin gönderilmesi ve yayınlanması dahil olmak üzere hiçbir aşamada herhangi bir ücret talep etmemektedir. Dergimiz, bilimsel araştırmaları okuyucuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.