Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği (BESÖ) bölümlerinde okumakta olan öğrencilerin, zihinsel engelli çocuklara (ZEÇ) yönelik tutumlarını belirlemek için bir tutum ölçeği geliştirmektir. Araştırmada “Betimsel Yöntem” kullanılmıştır. Araştırmaya dört farklı üniversitede Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği (BESÖ) programına kayıtlı 563 öğrenci katılmıştır. Ölçeği geliştirmede ilk adım olarak, öncelikle ilköğretim okullarında görev yapan 15 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yapılan görüşme yöntemi ile elde edilen inanç ya da niyet ifadelerini kapsayan bir madde havuzu oluşturulmuştur. Maddeler gözden geçirildikten sonra beşli likert tipinde 14 olumlu 13 olumsuz olmak üzere 27 maddelik bir ölçek belirlenmiştir. Açıklayıcı faktör analizi sonucu 12 olumlu 9 olumsuz olmak üzere 21 maddelik “Zihinsel Engelli Çocuklara Yönelik Tutum Ölçeği”(ZEÇTÖ) elde edilmiştir. ZEÇTÖ’ nün beş faktörlü bir yapı sergilediği ve bu faktörlerin toplam varyansın % 62,5’ini açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ölçeğe İlişkin beş faktör, “Yararlar” (α=0,916), “Duygular” (α=0,711), “Destekler” (α=0,511), “Kabul” (α=0,667), “Korkular” (α=0,501) olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin tümü için hesaplanan güvenirlik katsayısı 0,859 olarak bulunmuştur. Bu araştırma sonucunda geliştirilen “Zihinsel Engelli Çocuklara Yönelik Tutum Ölçeği”nin (ZEÇTÖ) geçerliği ve güvenirliği yüksek bir ölçek olduğu saptanmış ve araştırmacıların kullanımına sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | August 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |
CC LİCENSE
Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.