Amaç: Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde uygulanan Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) programının değerlendirilmesinde öğrenci ve eğitim yönlendiricilerinin geribildirimleri kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı; öğrenci geribildirimleri ile eğitim yönlendiricisi geribildirimleri arasındaki ilişkiyi araştırmak ve geribildirimleri dönemlere göre değerlendirmektir. Gereç ve Yöntem: Kesitsel analitik tipteki çalışmada, 2009-2010 yılı PDÖ geribildirimleri kullanılmıştır. Çalışmanın verileri PASW Statistics 18 programında, One Way ANOVA testi ve Pearson korelasyon testi ile incelenmiştir. Bulgular: Bulgular, çalışmaya alınan PDÖ'lere katılan tüm öğrenci ve eğitim yönlendiricilerinin geribildirimlerini içermektedir (ulaşma oranı % 100). Eğitim yönlendiricilerinin öğrencilere verdiği puanlarda dönemlere göre anlamlı fark saptanmamıştır (p>0.05). Öğrencilerin eğitim yönlendiricilerine verdikleri toplam puan, iletişim becerileri ve motivasyona katkı puanları Dönem 1'de diğer dönemlere göre anlamlı olarak daha yüksektir (p<0.05). Eğitim yönlendiricileri ile öğrenci puanları arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır (p>0.05). Sonuçlar: Öğrenci ve eğitim yönlendiricisi geribildirimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Dönem 1'de eğitim yönlendiricileri, iletişim becerilerine katkı ve motivasyona katkı açısından diğerlerine göre daha yüksek puanlar almışlardır. Bunun nedeni Dönem 1'de uygulanan PDÖ'lerde hekim hasta iletişimi ve etik konuların işlendiği senaryoların kullanılması, eğitim yönlendiricisi senaryolarında ilgili tartışmalar için daha fazla yönlendirme yapılmış olması sayılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2011 |
Submission Date | November 27, 2010 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 18 Issue: 4 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.