Amaç
Diş hekimliği öğrencilerinin engelli kişilere yönelik tutum
ve davranışlarının belirlenmesi, engelli bireylere
gelecekte verecekleri sağlık hizmetinin kalitesinin
geliştirilebilmesi açısından önemlidir. Bu çalışmanın
amacı bir diş hekimliği fakültesinde öğrenim gören
öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarını belirlemektir.
Gereç ve Yöntem
Tanımlayıcı araştırma olarak tasarlanan bu çalışma,
Süleyman Demirel Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde
öğrenim gören 179 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın verileri, Sosyo - Demografik
Veri Formu ve Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere
Yönelik Tutum Ölçeği (YEKYTÖ) kullanılarak toplanmıştır.
Verilerin istatistiksel analizinde, iki gruba ait
olan ortalamaların karşılaştırılmasında t testi, üç veya
daha fazla grubun ortalamalarının karşılaştırılmasında
ise tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır.
Bulgular
Araştırmaya katılan öğrencilerin %57,5’i kadın,
%42,5’i erkek olup yaş ortalamalarının 22,24±1,67
yıl olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin YEKYTÖ puan
ortalamasının 60,15±12,76 olduğu, YEKYTÖ puanlarının
cinsiyet, engellilik durumu, staj yapılan birimde
birlikte çalışılan engelli birey olması, ailede engelli birey
olması, öğrenim görülen sınıf ve anne-baba eğitim
durumu gibi değişkenlere göre istatistiksel olarak
anlamlı düzeyde farklılık göstermediği tespit edilmiştir
(p>0,05).
Sonuç
Araştırmamızın sonuçlarına göre çalışmamıza konu
olan diş hekimliği öğrencilerinin engellilere yönelik
tutumlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Diş
hekimliği öğrencilerinin tutumlarının, engelli bireylere
yaklaşımla ilgili bilgilendirmeler yapılarak ve engelli
hastaların dental tedavilerine yönelik teorik ve pratik
eğitimler ve rehberlik verilerek geliştirilebileceği düşünülmektedir.
Bulunmamaktadır.
-
-
Measurement of the attitudes and behaviours
of dentistry students towards disabled people is
important in terms of improving the quality of health
services that will be provided to disabled people in
the future. The aim of this study was to determine the
attitudes of undergraduate dentistry students towards
disabled people.
Materials and Methods
This study was designed as a descriptive study conducted
with the participation of 179 students attending to the
Suleyman Demirel University, Faculty of Dentistry. The
data were collected using a socio-demographic data
form and the Attitude Scale for Persons Affected by
Disability (ASPAD). For the statistical analyses, t-test
and One-way-ANOVA were used to compare the
averages of two groups and to compare the means of
three or more groups, respectively.
Results
It was found that 57.5% of the students participating
in this study were female and 42.5% were male and
their average age was 22.24±1.67 years. Students'
mean ASPAD score was 60.15±12.76 and the
scores did not differ significantly from the variables
including gender, disability status, working together
with a disabled person in the internship unit, having a
disabled member in the family, to the class attended
and the educational level of the parents.
Conclusion
The results showed that the attitudes of the dentistry
students subjected to this research, towards disabled
people, were moderate. Dental students’ attitudes
can be improved by providing information about how
to approach to disabled individuals and also by giving
theoretical and practical education and guidance on
the dental care of disabled patients.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | September 13, 2021 |
Submission Date | March 26, 2021 |
Acceptance Date | May 7, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 28 Issue: 3 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.