Örgütsel sessizlik olgusu bir örgütün gelişimi ve değişimi önündeki en büyük engellerden birisi olmanın yanında oldukça yaygın görülen bir durumdur. Bu araştırmanın amacı örgütsel sessizliğin nedenleri ve sonuçlarına yönelik öğretmen görüşlerini ortaya koymaya çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nitel çalışma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) deseninde oluşturulmuş olup araştırmanın çalışma grubunu lise, ortaokul ve ilkokul kademelerinde olmak üzere İstanbul’un çeşitli ilçelerindeki okullarda görev yapmakta olan 8 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış olup verilerin analizi ise tematik analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları kapsamında örgütsel sessizliğin nedenlerine yönelik “bireysel nedenler, örgütsel nedenler, idarî nedenler ve toplum-çevre kaynaklı nedenler” şeklindeki 4 kategori ve örgütsel sessizliğin sonuçları kapsamında “bireysel sonuçlar ve örgütsel sonuçlar” biçiminde 2 kategori oluşturulmuştur. Sessizliğin neden ve sonuçlarına dair bulgular, oluşturulan kategoriler çerçevesinde tablolar halinde sunulmuştur.
The phenomenon of organizational silence is one of the biggest obstacles to the development and change of an organization, as well as a very common situation. The aim of this research is to try to reveal the views of teachers on the causes and consequences of organizational silence. For this purpose, the research was created in the phenomenology pattern, which is one of the qualitative study methods. The study group of the research consists of 8 teachers working in schools in various districts of Istanbul, at high school, secondary school and primary school levels. The study data were collected through a semi-structured interview form and the analysis of the data was carried out with thematic analysis method. Within the scope of the findings of the research, 4 categories were formed as “individual reasons, organizational reasons, administrative reasons and social-environmental reasons” for the reasons of organizational silence and 2 categories as “individual results and organizational results” within the scope of the results of organizational silence. Findings on the causes and consequences of silence are presented in tables within the framework of the categories created.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2023 |
Submission Date | February 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 4 |