Bu
çalışmanın amacı; Elazığ İlinde Profesyonel Takım Sporlarında Görev Yapan
Antrenörlerin Liderlik Tarzlarının Araştırılmasıdır. Profesyonel takım
sporlarında görev yapan antrenörlerin liderlik tarzlarını sporcuların görüşleri
doğrultusunda, liderlik tarzlarının nasıl olduğunu, branşlar arasında farklılık
olup olmadığını belirleyip, çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın evreni;
Türkiye’deki profesyonel takımlar ve bu takımlarda görev yapan antrenör ve
sporcular oluşturmakta olup örneklemini ise; 2013-2014 sezonunda Elazığ ilinde
faaliyet gösteren 11 profesyonel (futbol, basketbol, voleybol ve hentbol) takım
ve bu takımlarda görev yapan antrenör ve sporcular oluşturmaktadır. Bu
takımlardaki yaklaşık 240 sporcuya anket uygulaması yapılarak, kendi takımlarındaki
antrenörlerin liderlik tarzlarının araştırılması yapılmıştır. Araştırmamızda,
sporcuların kendilerine ait bilgileri edinmek için “Kişisel Bilgi Formu” yanı
sıra Chelladurai ve Saleh tarafından geliştirilen ve 40 maddeden oluşan Spor
İçin Liderlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri elde edildikten sonra
veriler, SPSS istatistik paket programı kullanılarak, sporcuların demografik
özelliklerinin frekansı, sıklığı (f) ve yüzde (%) 'i hesaplanarak analiz
edilmiştir. Sporcuların görüşlerine göre, antrenörlerin yaş, eğitim, yıl ve
spor branşı çalışma sürelerine göre iletişim becerilerinin düzeylerinin, farklı
branşlar için aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplanarak
karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Antrenörlerin
liderlik becerileri ölçeği ile elde edilen puanlar. Tukey testi kullanıldı. Araştırma
sonucunda çalışmaya katılan farklı branşlardaki sporcuların eğitici destekleyici, sosyal destek ve otokratik alt ölçeğinde farklılaşmanın olmadığı
saptanmıştır. Bununla birlikte demokratik
ve pozitif geribildirim alt
ölçeği puan ortalamalarında anlamlı farklılaşma olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |