Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokul Öğrencilerinin Müzik Türü Tercihleri Üzerine Bir İnceleme

Year 2020, , 355 - 378, 26.12.2020
https://doi.org/10.21497/sefad.845433

Abstract

Bu çalışma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin, müzik türü tercihlerini, bu tercihlerinin nedenlerini, velilerin ve öğretmenlerin öğrencilerin müzik türü tercihlerine ilişkin görüşlerini eğitimsel ve sosyolojik açıdan ortaya koymayı amaçlamaktadır. Popüler kültürün ve popüler müzik türlerinin yükselişinin neden ve sonuçları da bu çalışmada değinilen konular arasındadır. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik (olgubilim) desen kullanılmıştır. 3 okulda gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen 27 öğrenci, 27 veli ve 12 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış anket ve görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada Hiphop-Rap müzik türünün en çok tercih edilen müzik türü olduğu, en az tercih edilen müzik türünün ise Klasik Müzik olduğu, okul şarkılarının öğrenciler tarafından fazla tercih edilmeyen bir müzik türü olduğu, öğrencilerin müzik türü tercihlerinde müzik türünün yaygın dinlenmesinin, sanatçısının ve klibinin etkili olduğu; öğrencilerin kendi dinledikleri müzik türlerini faydalı gördükleri, öğretmenlerin ve velilerin ise öğrencilerin en çok tercih ettikleri popüler müzik türlerini faydasız ve kötü olarak algıladıkları belirlenmiştir.

References

  • Akkol, M. L. (2015). Toplumsal statü farklılıklarının ve eşitsizliklerin müzikal anlam farklılıklarının oluşumuna etkileri. Ö. Özaltunoğlu (Ed.), II. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri Bildirileri içinde (s. 311-324), Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Akkol, M. L. (2018). Müzik sosyolojisinde T. W. Adorno’nun yeri. Alternatif Politika, 10(1), 111-130.
  • Akkol, M. L. (2019). Kitle kültürü ve kültür endüstrisi kavramlarının Frankfurt Okulu Düşüncesi üzerinden analizi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 2(3), 49-64.
  • Aksu, C. (2008). Türk müzik devrimine güncel bakış sonuçtan-sürece, süreçten-günümüze yeni çıkarımlar. Atatürk Ünversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, (13), 17-26.
  • Algül, A. (2019). Popüler kültür ve popüler edebiyat. European Journal of Educational and Social Sciences, 4(2), 142-153
  • Angı, Ç. E. (2013). Müzik kavramı ve Türkiye’de dinlenen bazı müzik türleri. İdil, 2(10), 59-81. doi: 10.7816/idil-02-10-05
  • Artemiz, B. (2009). Ergenlerin farklı müzik türlerine ilişkin ilgileri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Aydıner-Uygun, M. (2015). Öğretmen adaylarının geleneksel müzik türlerine ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi. AKÜ AMADER, (1), 1-16. Doi: 10.5578/AMRJ.8905.
  • Aydoğan, Y. & Gürsoy, F. (2007). Müzik dinleme alışkanlıklarının ve bazı değişkenlerin lise ikinci sınıf öğrencilerinin sürekli kaygı düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 59-67
  • Bedir, G. & Akkurt, A. (2012). Şarkılarla coğrafya öğretimi, Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 303-316.
  • Bozkurt, S. S., Zahal, O. & Türe Uyan, D. (2015). Ortaokul öğrencilerinin duygu durumlarına göre dinledikleri müzik türlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences (JASSS), (39), 541-567.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. & Çakmak, E. K. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakmak, H. (2018). Türkiye’de hiphop kültürü ve rap müzik. Sosyal Demokrat Dergi, 95(96), 18-21.
  • Çetinkaya, Y. (1999). Müzik yazıları.İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Çiftçi, E. (2010). Popüler kültür, popüler müzik ve müzik eğitimi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 149-161.
  • Demir, Ö. (2020, 03 Temmuz). Sosyal bilimler sözlüğü. Erişim adresi: http://omer-demir.net/sosyal-bilimler-sozlugu/
  • Devlin, J. M. & Seidel, S. (2009). Music preferences and their relationship to behaviors, beliefs and attitudes toward aggression. Reports - Research (Online submission to Eric.ed.gov). 1-31.
  • Düzbastılar, M. (2017). Müzik eğitiminin müzikal tercihler üzerine etkisi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1485-1493.
  • Erdal, B (2009). Müzik tercihi ve kişilik ilişkisi. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 35(2), 188-196.
  • Erdal, B. & Ok, Ü. (2012). Müzik tercihinde inanç biçimlerinin rolü. International Journal of Social Science, 5(3), 59-74,
  • Erdem, C. (2011). Ergenin müzik ile iletişimi. Türk Pediatri Araştırmaları Dergisi, 46(Özel sayı), 19-21. doi: 10.4274/tpa.46.25
  • Erdoğan, İ. & Alemdar, K. (2005). Popüler kültür ve iletişim. İstanbul: Erk Yayınları.
  • Gidiş, V. (2018). Popüler kültür ve müzik ilişkisi bağlamında popüler Türk sanat müziği şarkılarında kullanılan makamlara ilişkin bir değerlendirme. Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(18), 331-350
  • Güner, N. (1995). Ergenlerin dinledikleri müzik türünün depresyon ve saldırganlık düzeyine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Güner, N. (1998). Ergenlerin dinledikleri müzik türü ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi kitabı içinde (cilt 1, s. 291-299), Ankara: Pegem Akademi.
  • Hedricks, C. B., Robinson, B., Bradley, L. J. & Davis, K. (1999). Using music technigues to treat adolescent depression. Journal of Humanistic Counseling, Education Development, (38), 39-46.
  • Kaplan, A. (2005). Kültürel müzikoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Kaya, K., Baysal, H. & Kurt, E. V. (2007). Popüler kültür bağlamında müzik yarışması ve magazin programlarının üniversite gençliği üzerindeki etkileri (SDÜ örneği). Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(3), 35-52.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 360-371.
  • Koç, M . (2004). Gelişim psikolojisi açısından ergenlik dönemi ve genel özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 231-238.
  • Kongar, E. (2014). Toplumsal değişme kuramları ve Türkiye gerçeği. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Madsen, C. K. & Kelly, S. N. (2002). First remembrances of wanting to become a music teacher. Journal of Research in Music Education, 50(4), 323-332. doi: 10.2307/3345358
  • Martin, G. Clarke, M. & Pearce, C. (1993). Adolescent suicide: Music preference as an indicator of vulnerability. Journal of the merican Academy of Child & Adolescent Psychiatry 32(3), 530-535.
  • Mills, J. (1996). Starting at secondary school. British Journal of Music Education, 13(1), 5–14. doi: 10.1017/S0265051700002904
  • Ok, A. (2004). 12 Eylül şiddeti ve arabesk. İstanbul: Akyüz Yayıncılık.
  • Oktay, A. (2002). Türkiye’de popüler kültür. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Ögel, K., Ermağan E., Eke, C. Y. & Taner, S. (2007). Madde deneyen ve denemeyen ergenlerde sosyal aktivitelere katılım: İstanbul örneklemi. Journal of Dependence, 8(1), 18-23.
  • Ögel, K., Sarp, N., Gürol, D. T. & Ermağan, E. (2014). Bağımlı olan ve olmayan bireylerde farkındalık (mindfulness) ve farkındalığı etkileyen etkenlerin incelenmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, (15), 282-288.
  • Özbek, M. (2013). Popüler kültür ve Orhan Gencebay arabeski. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Özkan, H. H. (2006). Popüler kültür ve eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 29-38.
  • Öztürk, O. M. (2002). Türkiye’de yaşanan modernleşme süreci ve Anadolu yerel müzikleri. 21. YY Başında Türkiye’de Müzik Sempozyumu Bildirisi, Ankara: SCA Müzik Vakfı,
  • Sakar, M. H. & Maba, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin müziksel tercihleri ve dinleme pratikleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(36), 980-996
  • Sakar, M. H. (2009). Popüler müzik ve müzik eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 385-393
  • Scheel, K. R. & Westefeld, J.S. (1999). Heavy metal music and adolescent suicidality: An emprical investigation. Adolescence, 34(134), 253-273.
  • Schwartz, K. D K. & Fouts, T. G. (2003). Music preferences, personality style and developmental ıssues of adolescents. Journal of Youth and Adolescence, 32(3), 205–213.
  • Sezer, F. (2011). Öfke ve psikolojik belirtiler üzerine müziğin etkisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1472-1493.
  • Sübaşı, G. (2010). Ergenlerde sosyal kaygı ve akran ilişkilerinin psikobiyolojik sosyal kaygı modeline göre sınanması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VII(II), 52-68
  • Şahin, M. & Duman, R. (2008). Cumhuriyetin yapılanma sürecinde müzik eğitimi. Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 7(16-17), 259–272.
  • Taşal, B. & Vural, F. (2011). Şarkı sözlerinde şiddet öğesi: Aksaray ili ilköğretim ikinci kademe öğrencileriyle yapılan bir çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25), 251-259
  • The American Academy of Pediatrics. (2009). Policy statement-Impact of music lyrics and music videos on children and youth. AAP News & Journals, 124(5), 1488-1494. doi: 10.1542/peds.2009-2145.
  • Tut, E. & Kıroğku, K. (2017). TRT’nin popüler çocuk şarkıları yarışması’nda finale kalan eserlerin değerler eğitimi açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(48), 561-569
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi, temel kavramlar, ilkeler ve yaklaşımlar. Ankara: Arkadaş yayınları.
  • Uluçay, T. (2018). Lise öğrencilerinin dinledikleri müzik türlerinin şiddet eğilimlerine etkisi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (41), 135-153, doi: 10.32547/ataunigsed.450424
  • Ulutürk, N. (2008). Anadolu güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin dinlemeyi tercih ettikleri müzik türleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Yağışan, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin müzik tercihleri ve saldırganlıkla ilişkisi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 96-113, doi:10.7816/sed-01-02-07
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

An Investigation on the Music Genre Preferences of Primary School Students

Year 2020, , 355 - 378, 26.12.2020
https://doi.org/10.21497/sefad.845433

Abstract

This study aims to reveal primary school 4th grade students' music genre preferences, the reasons of these preferences, and the opinions of parents and teachers about students' preferred music genres. The reasons and results of the rise of popular culture and popular music genres are among the topics mentioned in this study. In this study, phenomenological pattern, one of the qualitative research patterns, was used. The research has been carried out in 3 schools. The study group of the research consists of 27 students, 27 parents and 12 primary school teachers. The study group of the research was determined by criterion sampling method, which is one of the purposeful sampling methods. In the research, semi-structured questionnaire and interview form were used as the data collection tool. The data obtained were analyzed by descriptive analysis method. In the research, it was determined that Hiphop-Rap music type is the most preferred music type and the least preferred music type is Classical Music. It was also revealed that school songs are a type of music that is not preferred by students. It was found that the common listening of the music genre, the artist and the clip were effective in the music genre preferences of the students. In addition, it was determined in the research that students consider the types of music they listen to as useful, while teachers and parents perceive the popular music types that students prefer most as useless and bad.

References

  • Akkol, M. L. (2015). Toplumsal statü farklılıklarının ve eşitsizliklerin müzikal anlam farklılıklarının oluşumuna etkileri. Ö. Özaltunoğlu (Ed.), II. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri Bildirileri içinde (s. 311-324), Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Akkol, M. L. (2018). Müzik sosyolojisinde T. W. Adorno’nun yeri. Alternatif Politika, 10(1), 111-130.
  • Akkol, M. L. (2019). Kitle kültürü ve kültür endüstrisi kavramlarının Frankfurt Okulu Düşüncesi üzerinden analizi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 2(3), 49-64.
  • Aksu, C. (2008). Türk müzik devrimine güncel bakış sonuçtan-sürece, süreçten-günümüze yeni çıkarımlar. Atatürk Ünversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, (13), 17-26.
  • Algül, A. (2019). Popüler kültür ve popüler edebiyat. European Journal of Educational and Social Sciences, 4(2), 142-153
  • Angı, Ç. E. (2013). Müzik kavramı ve Türkiye’de dinlenen bazı müzik türleri. İdil, 2(10), 59-81. doi: 10.7816/idil-02-10-05
  • Artemiz, B. (2009). Ergenlerin farklı müzik türlerine ilişkin ilgileri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Aydıner-Uygun, M. (2015). Öğretmen adaylarının geleneksel müzik türlerine ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi. AKÜ AMADER, (1), 1-16. Doi: 10.5578/AMRJ.8905.
  • Aydoğan, Y. & Gürsoy, F. (2007). Müzik dinleme alışkanlıklarının ve bazı değişkenlerin lise ikinci sınıf öğrencilerinin sürekli kaygı düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 59-67
  • Bedir, G. & Akkurt, A. (2012). Şarkılarla coğrafya öğretimi, Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 303-316.
  • Bozkurt, S. S., Zahal, O. & Türe Uyan, D. (2015). Ortaokul öğrencilerinin duygu durumlarına göre dinledikleri müzik türlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences (JASSS), (39), 541-567.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. & Çakmak, E. K. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakmak, H. (2018). Türkiye’de hiphop kültürü ve rap müzik. Sosyal Demokrat Dergi, 95(96), 18-21.
  • Çetinkaya, Y. (1999). Müzik yazıları.İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Çiftçi, E. (2010). Popüler kültür, popüler müzik ve müzik eğitimi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 149-161.
  • Demir, Ö. (2020, 03 Temmuz). Sosyal bilimler sözlüğü. Erişim adresi: http://omer-demir.net/sosyal-bilimler-sozlugu/
  • Devlin, J. M. & Seidel, S. (2009). Music preferences and their relationship to behaviors, beliefs and attitudes toward aggression. Reports - Research (Online submission to Eric.ed.gov). 1-31.
  • Düzbastılar, M. (2017). Müzik eğitiminin müzikal tercihler üzerine etkisi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1485-1493.
  • Erdal, B (2009). Müzik tercihi ve kişilik ilişkisi. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 35(2), 188-196.
  • Erdal, B. & Ok, Ü. (2012). Müzik tercihinde inanç biçimlerinin rolü. International Journal of Social Science, 5(3), 59-74,
  • Erdem, C. (2011). Ergenin müzik ile iletişimi. Türk Pediatri Araştırmaları Dergisi, 46(Özel sayı), 19-21. doi: 10.4274/tpa.46.25
  • Erdoğan, İ. & Alemdar, K. (2005). Popüler kültür ve iletişim. İstanbul: Erk Yayınları.
  • Gidiş, V. (2018). Popüler kültür ve müzik ilişkisi bağlamında popüler Türk sanat müziği şarkılarında kullanılan makamlara ilişkin bir değerlendirme. Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(18), 331-350
  • Güner, N. (1995). Ergenlerin dinledikleri müzik türünün depresyon ve saldırganlık düzeyine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Güner, N. (1998). Ergenlerin dinledikleri müzik türü ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi kitabı içinde (cilt 1, s. 291-299), Ankara: Pegem Akademi.
  • Hedricks, C. B., Robinson, B., Bradley, L. J. & Davis, K. (1999). Using music technigues to treat adolescent depression. Journal of Humanistic Counseling, Education Development, (38), 39-46.
  • Kaplan, A. (2005). Kültürel müzikoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Kaya, K., Baysal, H. & Kurt, E. V. (2007). Popüler kültür bağlamında müzik yarışması ve magazin programlarının üniversite gençliği üzerindeki etkileri (SDÜ örneği). Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(3), 35-52.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 360-371.
  • Koç, M . (2004). Gelişim psikolojisi açısından ergenlik dönemi ve genel özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 231-238.
  • Kongar, E. (2014). Toplumsal değişme kuramları ve Türkiye gerçeği. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Madsen, C. K. & Kelly, S. N. (2002). First remembrances of wanting to become a music teacher. Journal of Research in Music Education, 50(4), 323-332. doi: 10.2307/3345358
  • Martin, G. Clarke, M. & Pearce, C. (1993). Adolescent suicide: Music preference as an indicator of vulnerability. Journal of the merican Academy of Child & Adolescent Psychiatry 32(3), 530-535.
  • Mills, J. (1996). Starting at secondary school. British Journal of Music Education, 13(1), 5–14. doi: 10.1017/S0265051700002904
  • Ok, A. (2004). 12 Eylül şiddeti ve arabesk. İstanbul: Akyüz Yayıncılık.
  • Oktay, A. (2002). Türkiye’de popüler kültür. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Ögel, K., Ermağan E., Eke, C. Y. & Taner, S. (2007). Madde deneyen ve denemeyen ergenlerde sosyal aktivitelere katılım: İstanbul örneklemi. Journal of Dependence, 8(1), 18-23.
  • Ögel, K., Sarp, N., Gürol, D. T. & Ermağan, E. (2014). Bağımlı olan ve olmayan bireylerde farkındalık (mindfulness) ve farkındalığı etkileyen etkenlerin incelenmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, (15), 282-288.
  • Özbek, M. (2013). Popüler kültür ve Orhan Gencebay arabeski. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Özkan, H. H. (2006). Popüler kültür ve eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 29-38.
  • Öztürk, O. M. (2002). Türkiye’de yaşanan modernleşme süreci ve Anadolu yerel müzikleri. 21. YY Başında Türkiye’de Müzik Sempozyumu Bildirisi, Ankara: SCA Müzik Vakfı,
  • Sakar, M. H. & Maba, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin müziksel tercihleri ve dinleme pratikleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(36), 980-996
  • Sakar, M. H. (2009). Popüler müzik ve müzik eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 385-393
  • Scheel, K. R. & Westefeld, J.S. (1999). Heavy metal music and adolescent suicidality: An emprical investigation. Adolescence, 34(134), 253-273.
  • Schwartz, K. D K. & Fouts, T. G. (2003). Music preferences, personality style and developmental ıssues of adolescents. Journal of Youth and Adolescence, 32(3), 205–213.
  • Sezer, F. (2011). Öfke ve psikolojik belirtiler üzerine müziğin etkisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1472-1493.
  • Sübaşı, G. (2010). Ergenlerde sosyal kaygı ve akran ilişkilerinin psikobiyolojik sosyal kaygı modeline göre sınanması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VII(II), 52-68
  • Şahin, M. & Duman, R. (2008). Cumhuriyetin yapılanma sürecinde müzik eğitimi. Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 7(16-17), 259–272.
  • Taşal, B. & Vural, F. (2011). Şarkı sözlerinde şiddet öğesi: Aksaray ili ilköğretim ikinci kademe öğrencileriyle yapılan bir çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25), 251-259
  • The American Academy of Pediatrics. (2009). Policy statement-Impact of music lyrics and music videos on children and youth. AAP News & Journals, 124(5), 1488-1494. doi: 10.1542/peds.2009-2145.
  • Tut, E. & Kıroğku, K. (2017). TRT’nin popüler çocuk şarkıları yarışması’nda finale kalan eserlerin değerler eğitimi açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(48), 561-569
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi, temel kavramlar, ilkeler ve yaklaşımlar. Ankara: Arkadaş yayınları.
  • Uluçay, T. (2018). Lise öğrencilerinin dinledikleri müzik türlerinin şiddet eğilimlerine etkisi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (41), 135-153, doi: 10.32547/ataunigsed.450424
  • Ulutürk, N. (2008). Anadolu güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin dinlemeyi tercih ettikleri müzik türleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Yağışan, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin müzik tercihleri ve saldırganlıkla ilişkisi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 96-113, doi:10.7816/sed-01-02-07
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Halil Taş This is me

Publication Date December 26, 2020
Submission Date May 16, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Taş, H. (2020). İlkokul Öğrencilerinin Müzik Türü Tercihleri Üzerine Bir İnceleme. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi(44), 355-378. https://doi.org/10.21497/sefad.845433

Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.