Yabancı uyruklu öğrenciler, Ural-Altay dillerine mensup ve sondan eklemeli
olan anadilimiz Türkçeyi öğrenirken bazı zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Yabancı
dil olarak Türkçenin gerek yapısal ve anlamsal, gerekse kullanış biçimleri
olarak diğer dillere göre daha zor öğrenildiği bilinen bir gerçektir.
Öğrencilerin bu dili iyi bir şekilde öğrenebilmelerinde Öğretim elemanlarına
büyük görev düşmektedir. Bu nedenle Öğretim elemanlarının bu öğrencilere
yabancı dil olarak Türkçeyi öğretirken, kapsamlı ve stratejik bir program
hazırlamaları elzemdir. Bu bağlamda, Selçuk Üniversitesi Türkçe Öğretimi
Uygulama ve Araştırma Merkezi’ndeki (TÖMER) yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe
öğrenimlerindeki memnuniyetlerini dile getirmek ve karşılaştıkları zorlukları
tespit etmek, sonuç olarak elde edilen bulgular neticesinde Türkçenin
öğrenimini kolaylaştırmaya katkı sağlayabilmek için bu çalışma yapılmıştır.
Çalışmamızda uygulanan anketlerden yola çıkarak TÖMER’deki öğrencilerin yabancı
dil olarak Türkçe öğrenimlerindeki memnuniyetleri göz önüne alınmış ve yeni
yönelimler ve stratejiler geliştirmek amaçlanmıştır.
Foreign students encounter
difficulties to learn our language which is coming from the “Ural- Altaic
language family” and which is an agglutinating language. It is true that
learning Turkish language is more difficult compared to the other languages due
to its structural and semantic features as well as its forms of use. In this
way, with the aim of contributing to the simplification of learning Turkish
language, the TÖMER center at Selçuk University carries out some activities. In
one of these activities, the foreign students were asked to express their
satisfaction in their studies and identify the difficulties they faced. Based
on the questionnaires applied in the study, the satisfaction of the students of
TÖMER in learning Turkish as a foreign language was taken into consideration
and accordingly new orientations and strategies were developed.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2017 |
Submission Date | October 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 38 |
Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.