Amaç: Diş hekimliği fakültesi 1., 2., 3. ve 4. sınıflar
arasındaki dental anksiyete-korku seviyelerini karşılaştırmaktır
Gereç ve Yöntemler:Diş
hekimliği fakültesi öğrencilerinin dental girişimlere karşı olan anksiyete ve
korku seviyelerini ölçmek için Modifiye Dental Anksiyete Skalası (MDAS) ve
Dental Koaku Skalası (DKS) uygulandı. MDAS skorları ≥19 olanlar yüksek anksiyete seviyesi olduğu düşünüldü.
Bulgular:Birinci
sınıfların DKS puan ortalamaları, diğer sınıflardan anlamlı şekilde yüksek
bulunmuştur (p:0,011). Öğrencilerin MDAS skorları 5-20 arasında değişmekte olup
(ort=10.32±3.59) %3.8’inde yüksek dental anksiyete görülmektedir. Gruplar
arasında MDAS puan ortalamaları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık bulunmamaktadır (p:0,206).
Sonuçlar:Bu çalışmanın sonucu; diş hekimliği
eğitiminin, dental anksiyete ve korku seviyesinin azalmasında etkili
olabileceğini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler:Anksiyete, korku, diş hekimliği
öğrencileri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Submission Date | May 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |
Selcuk Dental Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).