Bu çalışmanın temel amacı, meslek yüksekokullarının lojistik
sektöründeki yeri ve öneminin tartışılması ve lojistik eğitimi alan
öğrencilerin eğitime, işe ve sektöre yönelik tutumlarının belirlenmesi ve
lojistik sektörü açısından değerlendirilmesidir. Bu amaçla, Konya Selçuk
Üniversitesi SBMYO eğitim alan 175 öğrenci üzerinde uygulama yapılmıştır.
Araştırma sonucunda, lojistik eğitimi alan öğrencilerin eğitime, işe ve sektöre
yönelik tutumlarının olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin işe
yönelik olumlu tutumlarının düzeylerinin eğitime ve sektöre yönelik
tutumlarının düzeylerinden daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Araştırmada
ayrıca, öğrencilerin eğitime, işe ve sektöre yönelik tutumları arasında olumlu
ve önemli ilişki olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin eğitime yönelik tutumları
ile işe yönelik tutumları arasındaki ilişki düzeyi, sektöre yönelik tutumları
arasındaki ilişki düzeyinden daha yüksektir. Ayrıca, öğrencilerin eğitime
yönelik tutumlarının işe yönelik tutumlarını önemli ve olumlu etkilediği, ancak
eğitime yönelik tutumlarının sektöre yönelik tutumları düşük düzeyde etkilediği
ortaya konulmuştur.
This research aims at discussing the place and importance of vocational schools in
the logistics sector, determining the attitudes of logistics students towards the job and
sector and evaluating these in terms of logistics sector. For that purpose, a survey is
conducted on 175 students having education in Konya Selcuk University Vocational
School of Social Sciences. The research findings reveal that the attitudes of students
having logistics education towards the education they have, the job and the sector
are positive. Moreover, the positive attitudes of students towards the job is found to
be higher than their attitudes towards the education and the sector. A positive
correlation between the students' attitudes towards education, job and sector. The
level of correlation between the students' attitudes towards the education and job is
higher than the level of correlation between the attitudes towards the sector. In
addition, the attitudes of students' towards education affect their attitudes towards
the job at an important and positive way. However, the attitudes toward the
education affect the students' attitudes towards sector at a lower level.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Submission Date | December 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 19 Issue: 41.YIL ÖZEL SAYISI |
Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).