Türkiye'de özel yetenekli olarak tanımlanan çocuklara ileri düzeyde proje tabanlı eğitim vermek için Bilim ve Sanat Merkezleri kurulmuştur. Eğitim yönetimi ve denetimi uygulamaları, eğitim kurumlarının başarılı gelişimi ve olumlu sonuçlarına önemli katkıda bulunur. Türkiye'deki Bilim ve Sanat Merkezlerinin mevcut eğitim yönetimi ve denetim uygulamalarını incelemek için Güçlü yön, Zayıf yön, Fırsat ve Tehdit (SWOT) ve ihtiyaç analizi yapılmıştır. İhtiyaç ve SWOT analizi üstün zekalı eğitimde gerekli politika için bilgileri sunacaktır. 2018-2019 akademik yılında 235 öğretmen, müdür ve müdür yardımcısından açık uçlu ögeler içeren yazılı bir anketin cevapları toplanmıştır. SWOT sonuçları şu şekildedir: Güçlü Yönler: Yönetici ve öğretmenlerin teknolojik becerileri; proje tabanlı eğitim; Zayıf Yönler: Açık hava aktivitelerinin olmaması; nitelikli yöneticilerin eksikliği; Fırsatlar: Bilim ve Sanat Merkezleri yenilik ve yeni fikirlerin merkezidir; Tehdit: Denetim kriterlerinin açıklığa kavuşturulmaması. En önemli ihtiyaçlar şunlardır: eğitim ve teknolojik donanımların edinilmesi, yöneticilerin adaleti, denetim sürecinin hesap verebilirliği ve tarafsızlığı. Araştırma sonuçları temel alınarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Science and Arts Centers are organizations to create environment, and opportunities for identified gifted and talented students to develop talents, and to create innovative products with scientific research knowledge. Educational management and supervision practices present critical contributions to the successful development and positive outcomes of educational organizations. To explore the current educational management and supervision practices of the Science and Arts Centers in Turkey, Strength, Weakness, Opportunity, and Threat (SWOT) analysis, and the needs analysis were conducted. Responses to a written survey with open-ended items were collected from 235 teachers, principals, and assistant principals during the 2018-2019 academic year. SWOT results identified the following: Strengths: Technological skills of the managers, and teachers; project-based education; Weaknesses: Lack of outdoor activities; lack of qualified managers; Opportunities: The Science and Arts Centers are the center for innovations; Threat: Lack of clarification of supervision criteria. The most important needs are as follows: Acquiring the educational and technological equipment, fairness of the managers, accountability and objectivity of supervision process. Recommendations are made for addressing key concerns of the results.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |