Bu araştırmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin okuldaki pozitif yaşantıları ile okuldan beklentilerinin incelenmesidir. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı bu çalışmada karma araştırma modeli kullanılmıştır. Yapılan araştırmada öğrencilerin okuldaki pozitif yaşantıları ile okuldan beklentilerinin incelenmesi cinsiyet, sınıf düzeyi ve okulun bulunduğu yerleşim yeri değişkenlerine bağlı olarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuldaki pozitif yaşantılarına ilişkin görüşlerinin genel olarak iyi olduğu görülmüştür. Öğrencilerin okuldaki pozitif yaşantılar ölçeği puan ortalamaları tüm alt boyutlarda cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Ölçekten alınan puanların yerleşim yeri değişkenine göre minnettarlık, iyimserlik ve sebat alt boyutlarında farklılaşmadığı bulunmuş olup anlamlı farkın sadece haz (yaşam coşkusu) alt boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda veriler görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi ile incelenmiştir. Öğrencilerin okul yöneticisinden beklentileri incelendiğinde en fazla beklentinin sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetlerle ilgili olduğu görülmüştür. Öğrencilerin öğretmenlerinden beklentileri incelendiğinde en çok beklentinin etkinlik, oyun ve eğlence olduğu görülmüştür. Öğrencilerin arkadaşlarından beklentileri incelendiğinde en çok beklentinin arkadaşlık ilişkileriyle ilgili olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin okul ortamında pozitif bir yaşantılarının oluşması için sosyal, kültürel ve sportif anlamda beklentilerinin karşılanması, öğrencilerinin okuldaki yaşantı alanlarında iyileştirmeler ve geliştirmeler yaparken öğrencilerin görüşlerine yer verilmesi, fikirlerinin dikkate alınması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |