Eleştirel düşünme becerisini kazanmada okul ikliminde yer alan öğeler, öğrencilerin sürece katılımını destekleyecek, kendilerini özgürce ifade edebilecek, düşünme fırsatı bulup eleştiri yapabilecek şekilde yapılandırılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu gerekçeden hareketle bu araştırmada lise öğrencilerinin okul iklimi algısı ile eleştirel düşünme eğilimi arasında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle araştırma tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Hatay’da öğrenim görmekte olan 11. ve 12. sınıf öğrencileri arasından tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Delaware Okul İklimi Öğrenci Ölçeği” ile “UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyon katsayıları ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre okul iklimi algısı ile eleştirel düşünme eğilimi arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki bulunmuştur.
Critical thinking skills is thought that it is important to structure the elements in the school climate in a way that will support students' participation in the process, find the opportunity to think and criticize in acquiring critical thinking skills. Based on this reason, this study aimed to determine whether there is a relationship between high school students' perception of school climate and critical thinking disposition. Relational scanning model, was used in the research. The sample of the study was determined by stratified sampling method. “Delaware School Climate Student Scale” and “UF/EMI Critical Thinking Tendency Scale” were used as data collection tools in the research. The data obtained in the study were analyzed with t-test, ANOVA and Pearson correlation coefficients. According to the results of the research, a significant and positive relationship was found between the perception of school climate and the tendency to critical thinking.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2024 |
Submission Date | April 3, 2024 |
Acceptance Date | May 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |