Bu araştırmada; Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören
öğrencilerin iletişim becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelemek
amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma, betimsel tarama modelinde desenlenmiştir.
Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Göksun Meslek Yüksekokulunda öğrenim
gören 1692 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu evrenden basit tesadüfî
örnekleme yöntemi ile seçilen bilgisayar programcılığı, çocuk gelişimi, harita
ve kadastro, tapu ve kadastro, ilk ve acil yardım bölümlerinde öğrenim gören
248 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin iletişim
becerilerinin genel olarak orta üstü düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin
cinsiyetlerine, genel not ortalamalarına ve internet deneyimlerine göre anlamlı
farklılaşma tespit edilmiştir. Fakat öğrencilerin iletişim becerileri öğrenim
gördükleri bölüme, ikamet ettikleri yere, aile gelir düzeylerine, kullandıkları
sosyal medya hesap sayısına ve internet kullanım amaçlarına göre incelendiğinde
anlamlı farklılaşmaya rastlanılmamıştır.
The overall aim of this research was to explore
vocational college students’ communication skills in terms of several
variables. The research utilized descriptive survey model. The population of
the research consisted of 1692 students learning at Göksun Vocational School in
Kahramanmaraş Sütçü İmam University during the fall semester of 2017-2018
academic year. The research sample held a total of 248 students who studied
computer programming, child development, map and cadastre, land registry and
cadastre, first aid and emergency and who were selected by simple random
sampling method. Research findings revealed that the communication skills of
the students were generally above the moderate level. Besides, a statistically
significant difference was identified across the students’ communication skills
in terms of their gender, grade point average and internet experience. However,
the students’ communication skills were found to be free from any significant
difference depending on their department, their place of residence, family
income levels, the number of social media accounts they used and the purposes
for internet use.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |