In this study, how
students perceived the effect of various school variables considered as
efficient on their success and/or failure upon student success was emphasized.
In this sense, basic school variables that affected the success of students
were grouped under 4 sub-dimensions as “environment/climate of the school,”
“manner of students towards the students,” social potential of the students,”
and “physical structure of the school and attitude of school managers.” The
research was descriptive and screening model based because of aiming to explain
the relationships between the cases and whether the relationships changed
according to some variables. The study group of the research included 420 high
school students studying at İlksan Anatolian High School in 2016-2017 academic
year. The data were analyzed performing statistical processes such as
arithmetic average, t-test, one-way ANOVA, frequency, percentage and standard
deviation. As result of the analyses, it was determined that the highest
average was on manner of teachers towards the students when the answers of the
students for each dimension were analyzed. Furthermore, it was concluded that
the views of the high school students related to the effect of school variables
upon student success differed significantly in terms of gender in favor of
female students and level of grade. Offers
were suggested in accordance with obtained results.
Bu çalışmada, öğrencilerin başarı ve/veya başarısızlıkları
üzerinde etkili olduğu düşünülen çeşitli okul değişkenlerinin öğrenci başarısı
üzerindeki etkisinin öğrenci tarafından nasıl algılandığı üzerinde durulmuştur.
Bu kapsamda, öğrencilerin başarısını etkileyen temel okul değişkenleri “okulun
ortamı/iklimi”, “Öğretmenlerin öğrenciye yaklaşımları”, “Öğrencinin sosyal
potansiyeli” ve “okulun fiziki yapısı ve okul yönetiminin tutumu” olmak üzere 4
alt boyutta toplanmıştır. Durumlar arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin bazı
değişkenlere göre değişip değişmediğini açıklamayı hedef aldığından betimsel
nitelikli, tarama modeline dayalı bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2016-2017 öğretim yılında İlksan Anadolu Lisesinde öğrenim gören 420
lise öğrencisi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS istatistik
programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Veriler, aritmetik ortalama,
t-testi, tek yönlü ANOVA, frekans, yüzde ve standart sapma gibi istatistiki
işlemler yapılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın, “Lise öğrencilerinin okul
değişkenlerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkisine yönelik görüşleri
nasıldır?” şeklindeki birinci alt problemine yönelik yapılan analizler
neticesinde, anket maddelerinin her bir boyutuna
verilen öğrenci cevapları incelendiğinde en yüksek ortalamanın öğretmenlerin
öğrencilere yaklaşımı boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca lise öğrencilerinin okul değişkenlerinin öğrenci başarısı
üzerindeki etkisine yönelik görüşlerinin sınıf düzeyine ve kız öğrenciler
lehine olacak şekilde cinsiyete göre anlamlı olarak farklılaştığı sonucuna
ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda birtakım önerilerde
bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |