Bu çalışmanın amacı, araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme alanında 1990-2019 yılları Scopus veri tabanında yer alan 618 makaleyi bibliyometrik analiz yöntemiyle incelemektir. Bu kapsamda, Scopus veri tabanlarında “inquiry-based learning (araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme)” anahtar kavramı kullanılarak ilgili tüm veriler Scopus veri tabanından alınarak, R-Studio programıyla çeşitli analizler gerçekleştirilmiş ve çalışmalara ait tüm bibliyometrik verilere ulaşılmıştır. Analizler sonucunda sınırları belirtilen yıllara ilişkin makale sayısı, yıllık ortalama alıntı sayısı, bu konuda en çok yayın yapan dergiler ile öne çıkan yazarlar, yazarların atıf patlama değerleri, sorumlu yazarların ülkeleri ve iş birliği durumları, en çok atıf alan makaleler, kelime bulutu ve kelime ağacı yapıları ayrıca ortak atıf ve iş birliği ağları alt başlıklarında incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre konu alanına yönelik olarak ilginin 2009 yılından sonra arttığı söylenebilir. Konu alanına yönelik olarak makalelerin en fazla PRIMUS isimli dergide yayınlanmış olduğu ve en fazla çalışma yapan yazarların ise B. Panijpan ve P. Ruenwongsa olduğu belirlenmiştir. En fazla atıf alan çalışma 2006 yılında Schraw, Crippen ve Hartley tarafından yazılan makale olduğu tespit edilmiştir. Yazılan makalelerde iş birliğine en açık ülkelerin Almanya ve Finlandiya olduğu ayrıca çalışmaların özet ve anahtar kelime analizlerinde ise en çok kullanılan kelimelerin “education (eğitim)” ve “learning (öğrenme)” ve “students (öğrenci)” olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında bu çalışmanın araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme konusuna odaklanmış araştırmacılara yol göstereceğine inanılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |