Bu araştırmada, ilk okuma-yazma öğretiminde eğitsel oyunların ilkokul 1.sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden olan deneysel desen, deneysel desen modellerinden ön test- son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen biçiminde tasarlanmıştır. Araştırma Antalya ili Manavgat ilçesine bağlı Kızılağaç beldesinde bulunan bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılının güz döneminde 1. sınıfların iki farklı şubesinde eğitim gören 47 gönüllü öğrenci (24’i deney grubu,23’i kontrol grubu) oluşturmaktadır. Deney grubuna haftada 3 saat (120dk) olmak üzere 5 hafta Türkçe, Serbest Etkinlik ve Beden Eğitimi ve Oyun derslerinde ilk okuma ile ilgili eğitsel oyunlar oynatılmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir işlem uygulanmamıştır. Araştırmanın verileri, “Okuma Motivasyon Ölçeği” ile toplanmıştır. Kullanılan bu test deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplarının kendi içinde uygulamalar öncesi ve sonrasında ön-test ve son-test sonuçlarını karşılaştırmak için bağımlı örneklemler için t-testine başvurulmuştur. Araştırma da ilk okuma ile ilgili eğitsel oyunların deney grubu öğrencilerinin okuma motivasyonunda belirgin ve anlamlı bir artış sağladığı görülmüştür. Araştırma sonucuna göre eğitsel oyunların 1.sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonunu arttığı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Classroom Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2023 |
Submission Date | November 7, 2023 |
Acceptance Date | December 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |