Covid-19 salgınının yayılması ile birlikte Türkiye’de pek çok alanda değişiklikler yaşanmıştır. Yaşanan değişiklerin başında eğitim-öğretim yer almış, salgının Türkiye’ye gelmesi ile beraber eğitim alanında var olan klasik anlayış yerini uzaktan eğitim sistemlerine bırakmıştır. Salgın sebebi ile zorunlu şekilde uzaktan eğitime geçmek pek de kolay olmamış, Türkiye’de uzaktan eğitim için mevcut alt yapı sistemleri olmasına rağmen pek çok aksaklıklar yaşanmıştır. Salgın sürecinde eğitim alanında çeşitli uygulamalar yapılmaktadır. Dolayısıyla uzaktan eğitim platformlarının sürekli olarak geliştirilmesi ve yenilenmesi gerekmektedir.
Çalışma, Covid-19 Pandemi dönemi ile birlikte Türkiye’deki ilkokul, ortaokul, lise ve üniversitelerde uygulanmaya başlanan uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ve eğitim profesyonellerine ait görüşlerin toplanması ve incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Kotalı ve kolayda örneklem yöntemi ile sürecin tarafları olan eğitim profesyonelleri ve farklı yaşlardan öğrencilerin yaşadıkları sorunlar, kullanılan uzaktan eğitim sistemlerinin iyi ve kötü yönleri, öğrenciler ve eğitim profesyonellerinin motivasyonları ile süreçten memnun olup olmadıkları ve sürece dair genel görüşleri, 102 eğitim profesyoneli ve 921 öğrencinin gönüllü olarak katıldığı anket üzerinden elde edilmeye çalışılmıştır.
Toplanan veriler frekans dağılımları ile yorumlanmış ve kullanılan uzaktan eğitim platformlarında yaşanan teknik aksaklıklar nedeniyle uzaktan eğitimin örgün eğitime oranla daha az tercih edildiği, verimliliğin ve motivasyonun uzaktan eğitim ile birlikte düştüğü belirlenmiştir. Uzaktan öğretim sürecinin daha sorunsuz ve verimli yürütülebilmesi için uzaktan eğitime dair süreçler ve kullanılan platformlarda verimliliği arttıracak iyileştirmelerin yapılması gerektiği anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.