Günümüzde küreselleşme ve artan rekabet ortamı, işletmelerin varlıklarını sürdürmelerini zorlaştırmaktadır. İşletmelerin devamını ve sürekliliğini sağlayacak en önemli unsur ise sahip olduğu nitelikli çalışanlarının varlığıdır. Bir işletmenin, yeni çalışanlar alması, gerekli eğitimleri temin etmesi ve yeterli deneyime sahip olmalarını sağlaması, hem zaman hem de maddi olarak zor bir süreçtir. Bu yüzden işletmelerin, sahip oldukları yetişmiş, donanımlı ve deneyimli çalışanlarını ellerinde tutmaları kendilerine rekabet avantajı sağlayacaktır. Bu da hem işletmenin performansına hem de verimliliğine ve üretkenliğine katkı sağlayacaktır. Çalışanların, bulundukları işletmede sürekli kalmaları ve yüksek performans göstermeleri de bazı unsurlara bağlıdır. Çalışanlar, gerek ücret, terfi, zam gibi ödüller, gerekse uygulanan prosedürler bakımından adil davranıldığını algıladıklarında ve aynı zamanda bulundukları örgüt ve yaptıkları iş bakımından doyum hissettikleri zaman bu hem kendi verimlerine hem de işletmenin verimliliğine olumlu katkı sağlayacaktır. Bu araştırmada, çalışanların örgütsel adalet algılarının iş doyumlarına etkisini incelemek amacıyla birincil verilere dayalı olarak Edirne’de anket uygulaması yapılmış ve 415 katılımcıdan sağlanan veriler SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre örgütsel adaletin üç alt boyutu olan dağıtım adaleti, işlemsel adalet ve etkileşimsel adalet boyutlarının, katılımcıların iş doyumları üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkiye sahip olduğu ve araştırmaya katılan çalışanların örgütsel adalet algılarındaki artışın, iş doyumlarını olumlu yönde arttırdığı görülmüştür.
Today, globalization and increasing competition make it difficult for businesses to maintain their existence. The most important element that will ensure the continuation and continuity of the enterprises is the presence of qualified employees. Recruiting new employees, providing the necessary training and ensuring that they have sufficient experience is a difficult process, both time and financially. Therefore, holding the trained, well-equipped and experienced employees will provide a competitive advantage. This will contribute to both the performance of the enterprise and its efficiency and productivity. The permanent stay and high performance of the employees in the company depend on some factors. When employees perceive that they are treated fairly both in terms of rewards such as wages, promotions, raises, and the procedures applied, and also, when they feel satisfaction in terms of the organization they work and the work they do, this will contribute positively to both their own productivity and the efficiency of the business. In this study, a survey was conducted in Edirne based on primary data in order to examine the effect of organizational justice perceptions of employees on job satisfaction, and the data obtained from 415 participants were analyzed with the SPSS statistical program. According to the results, it was seen that three sub-dimensions of organizational justice, distributive justice, procedural justice and interactional justice, had a positive and significant effect on the job satisfaction of the participants, and the increase in the organizational justice perceptions of the employees participating in the research increased their job satisfaction positively.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.