Abstract
Bu çalışma Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri üzerine yapılmıştır.
Amaç, tek cinsiyetli eğitim modelinin ilahiyat öğrencileri tarafından nasıl görüldüğüdür.
Basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile fakülte öğrencileri arasından
rastgele farklı sınıflardan örneklemler alınmıştır. Buna göre Siirt Üniversitesi
İlahiyat Fakültesi öğrencileri çoğunlukla tek cinsiyetli eğitim modelinden
yana olduklarını ifade etmişlerdir. Bu modelin fakülte öğrencileri açısından
yararları olduğu gibi sınırlılıkları da tespit edilmiştir. Fakat genel görüş, karma
eğitimin tek cinsiyetli eğitim modeline göre sınırlılıklarının daha fazla olduğu
yönündedir. Tek cinsiyetli eğitim modelinin öğrencilerin akademik, duygusal
ve kişilik gelişimine katkısı anlamlı bir veri sunmamakla birlikte öğrencilerin
kendilerini bu modelde daha rahat ifade ettikleri bir gerçek olarak ortaya çıkmıştır.
Tek cinsiyetli veya karma modelin öğrencilerin psiko-sosyal gelişimi
ve akademik başarısına katkısını ölçme anlamında Siirt Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi örneğinde yapılması alanında özgün sayılabilecek bir çalışma girişimidir. Bu çalışma ile hem Siirt hem de ilahiyat fakültelerinin tek cinsiyetli
modele bakış açısı bir ölçüde ortaya konulmaya çalışılmıştır.