Çalapala, R. (1946). Türkiye’de Filmcilik. Filmlerimiz (s. 6-17). İstanbul: Yerli Film Yapanlar Cemiyeti.
Çeliktemel-Thomen, Ö. (2013). Prime Ministry Ottoman Archives: Inventory of Written Archival Sources for Ottoman Cinema History. Tarih, 3, 17-48.
Durmaz, T. Ö. (2014, 29 Mart). Kunt Tulgar: İlk Türk Filminin Son Durağı Çöp Sepeti Oldu. Hürriyet. http://www.hurriyet.com.tr/kultur-sanat/26101517.asp
Erden, A. F. (1949). Paris’ten Tih Sahrasına. Ankara: Ulus.
Evren, B. (1995). Sigmund Weinberg: Türkiye’ye Sinemayı Getiren Adam. İstanbul: Milliyet.
Evren, B. (2003). Türk Sinemasının Doğum Günü: Bir Savaş, Bir Anıt, Bir Film. İstanbul: Leyla.
Evren, B. (2004). Ayastefanos’taki Rus Abidesi’nin Yıkılışı Filmini Gören Bir Tanık. Antrakt, 75-76, 12-13.
Işığan, İ. A. (2000). Türk Sineması Çalışmalarında 1950 Öncesinin Dışlanması. İletişim, 7, 195-212.
İlk Türk Filmini Gören Var (2004, 24 Şubat). Radikal, s. 20.
Kal-i Esas-ı Resmi (1914, 15 Teşrinisani [Kasım]). Tanin, s. 6.
Karabekir, K. (1994). Birinci Cihan Harbine Nasıl Girdik? İstanbul: Emre.
Kaya Mutlu, D. (2007a). Ayastefanos’taki Rus Abidesi: Kim Yıktı? Kim Çekti? Kim ‘Yazdı’? D. Bayrakdar (Ed.), Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 6 (s. 17-29).
İstanbul: Bağlam.
Kaya Mutlu, D. (2007b). The Russian Monument at Ayastefanos (San Stefano): Between Defeat and Revenge, Remembering and Forgetting. Middle Eastern Studies, 1, 75-
86.
Kutay, C. (1975). O Meş’um Utanç Anıtı Nasıl Dikilmiş, Nasıl Yıkılmıştı? Örtülü Tarihimiz (s. 274-407). İstanbul: Hilal.
Morgenthau, H. (1918). Ambassador Morgenthau’s Story. New York: Soubleday, Page & Company.
Özen, S. (2012). Balkanların İlk Sinemacıları mı? Manaki Biraderler. Toplumsal Tarih, 219, 60-67.
Özön, N. (1962). Türk Sineması Tarihi Dünden Bugüne (1896-1960). İstanbul: Artist Reklam Ortaklığı.
Özön, N. (1968). Türk Sineması Kronolojisi 1895-1966. Ankara: Bilgi.
Özön, N. (1970). İlk Türk Sinemacısı Fuat Uzkınay. İstanbul: Türk Sinematek Derneği.
Özuyar, A. (1999). Sinemanın Osmanlıca Serüveni. Ankara: Öteki.
Seyircinin Gözünden Yeşilçam Tarihi (2014, 11 Ağustos). Star. http://haber.stargazete.com/sanat/seyircinin-gozunden-yesilcam-tarihi/haber-923938
Şeyben, Ö. (2006). Türkiye’de İlk Kez Manaki Kardeşlerin Çektiği Filmler ve Fotoğraflar. Sinematürk, 2, 22-29.
Tilgen, N. (1953). Türk Filmciliği Dünden Bugüne 1914-1953. Yıldız, 30, 16-17.
Tilgen, N. (1956). Bugüne Kadar Filmciliğimiz. Yeni Yıldız, 36, 12-13.
Türk, İ. (2001). Türk Sineması Ne zaman Başladı? Altyazı, 2, 76-79.
Von Sanders, L. (1968). Türkiye’de 5 Yıl. İstanbul: Burçak.
Yerli Film Yapanlar Cemiyeti. (1946). Filmlerimiz. İstanbul: Yerli Film Yapanlar Cemiyeti.
Year 2014,
Volume: 5 Issue: 2, 113 - 120, 25.03.2019
Çalapala, R. (1946). Türkiye’de Filmcilik. Filmlerimiz (s. 6-17). İstanbul: Yerli Film Yapanlar Cemiyeti.
Çeliktemel-Thomen, Ö. (2013). Prime Ministry Ottoman Archives: Inventory of Written Archival Sources for Ottoman Cinema History. Tarih, 3, 17-48.
Durmaz, T. Ö. (2014, 29 Mart). Kunt Tulgar: İlk Türk Filminin Son Durağı Çöp Sepeti Oldu. Hürriyet. http://www.hurriyet.com.tr/kultur-sanat/26101517.asp
Erden, A. F. (1949). Paris’ten Tih Sahrasına. Ankara: Ulus.
Evren, B. (1995). Sigmund Weinberg: Türkiye’ye Sinemayı Getiren Adam. İstanbul: Milliyet.
Evren, B. (2003). Türk Sinemasının Doğum Günü: Bir Savaş, Bir Anıt, Bir Film. İstanbul: Leyla.
Evren, B. (2004). Ayastefanos’taki Rus Abidesi’nin Yıkılışı Filmini Gören Bir Tanık. Antrakt, 75-76, 12-13.
Işığan, İ. A. (2000). Türk Sineması Çalışmalarında 1950 Öncesinin Dışlanması. İletişim, 7, 195-212.
İlk Türk Filmini Gören Var (2004, 24 Şubat). Radikal, s. 20.
Kal-i Esas-ı Resmi (1914, 15 Teşrinisani [Kasım]). Tanin, s. 6.
Karabekir, K. (1994). Birinci Cihan Harbine Nasıl Girdik? İstanbul: Emre.
Kaya Mutlu, D. (2007a). Ayastefanos’taki Rus Abidesi: Kim Yıktı? Kim Çekti? Kim ‘Yazdı’? D. Bayrakdar (Ed.), Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 6 (s. 17-29).
İstanbul: Bağlam.
Kaya Mutlu, D. (2007b). The Russian Monument at Ayastefanos (San Stefano): Between Defeat and Revenge, Remembering and Forgetting. Middle Eastern Studies, 1, 75-
86.
Kutay, C. (1975). O Meş’um Utanç Anıtı Nasıl Dikilmiş, Nasıl Yıkılmıştı? Örtülü Tarihimiz (s. 274-407). İstanbul: Hilal.
Morgenthau, H. (1918). Ambassador Morgenthau’s Story. New York: Soubleday, Page & Company.
Özen, S. (2012). Balkanların İlk Sinemacıları mı? Manaki Biraderler. Toplumsal Tarih, 219, 60-67.
Özön, N. (1962). Türk Sineması Tarihi Dünden Bugüne (1896-1960). İstanbul: Artist Reklam Ortaklığı.
Özön, N. (1968). Türk Sineması Kronolojisi 1895-1966. Ankara: Bilgi.
Özön, N. (1970). İlk Türk Sinemacısı Fuat Uzkınay. İstanbul: Türk Sinematek Derneği.
Özuyar, A. (1999). Sinemanın Osmanlıca Serüveni. Ankara: Öteki.
Seyircinin Gözünden Yeşilçam Tarihi (2014, 11 Ağustos). Star. http://haber.stargazete.com/sanat/seyircinin-gozunden-yesilcam-tarihi/haber-923938
Şeyben, Ö. (2006). Türkiye’de İlk Kez Manaki Kardeşlerin Çektiği Filmler ve Fotoğraflar. Sinematürk, 2, 22-29.
Tilgen, N. (1953). Türk Filmciliği Dünden Bugüne 1914-1953. Yıldız, 30, 16-17.
Tilgen, N. (1956). Bugüne Kadar Filmciliğimiz. Yeni Yıldız, 36, 12-13.
Türk, İ. (2001). Türk Sineması Ne zaman Başladı? Altyazı, 2, 76-79.
Von Sanders, L. (1968). Türkiye’de 5 Yıl. İstanbul: Burçak.
Yerli Film Yapanlar Cemiyeti. (1946). Filmlerimiz. İstanbul: Yerli Film Yapanlar Cemiyeti.