Bu çalışmada, Bilmemek (2019) filmi üzerinden zorbalık ve damgala(n)ma durumlarının izdüşümleri irdelenmiştir. Filmin ana kahramanlarından olan Umut’un yaşadıklarına odaklanılarak, zorbalık ve damgalanma eylemlerinin temsilleri yorumlanmaya çalışılmıştır. Umut, ailesinden gördüğü örtülü baskının yanında akıbeti belli olmayan bir fotoğraf sebebiyle okul arkadaşları tarafından dışlanır, zorbalığa maruz kalır. Örselenen kimliğinin, marjinalleştirilen benliğinin acısını ağır bir biçimde yaşar. Bu yönüyle, dikkate değer bir örneklem olarak görülen Bilmemek filmi betimsel analiz ve söylem analizine tabi tutularak irdelenmiştir. Öteki olma, sosyal tecrite maruz kalma, cinsel yönelimden ötürü oluşan etiketlenme durumlarının karakter bazındaki göstergeleri ifade edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak zorbalığın kişinin üzerinde ağır hasarlar bıraktığı, karakter düzleminde onulmaz yaralara sebep olduğuna kanaat getirilmiştir. Sinema filmlerinin bu temsilleri örneklendirmekte yetkin bir araç, empati kurulumunu sağlayan önemli bir sorgulama aracı olduğuna ulaşılmıştır.
In this study, the projections of bullying and stigmatization were examined through the movie Bilmemek (2019). By focusing on the experiences of Umut, one of the main character of the film, the representations of bullying and stigmatization have been interpreted. Umut is targeted and bullied by his schoolmates because of a photograph whose apocryphal is unknown, as well as the intense pressure he sees from his family. He suffers heavily from his bruised identity, his marginalized self. In this respect, the movie Bilmemek, which is seen as a remarkable sample, has been examined by subjecting it to a descriptive and discourse analysis. It has tried to express the character-based indicators of being the other, being exposed to social isolation, and being labeled due to sexual orientation. As a result, it was concluded that bullying left heavy damage on the person and caused irreparable injuries on the character level. It has been found that movies are a competent tool in exemplifying these representations and provide and important questioning tool that gives empathy.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | June 27, 2023 |
Publication Date | June 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 15 |