Technology renews itself day by day. In this context, the tourism sector should follow these technological innovations within itself. In particular, Augmented Reality (AR) technology has the potential to bring revolutionary changes to the tourism industry. AR is a technology that enriches user experiences by adding digital content to the physical world. Therefore, it is thought that the use of augmented reality and virtual reality technologies in the tourism sector will become widespread. Due to the lack of guiding and insightful scientific studies, it is thought that there is a deficiency in the development and application of these technologies in related sectors. The main purpose of this study is to reveal the awareness and applicability of AR and VR technologies not only in the theoretical fields of tourism but also in practical applications. Specific research on these technologies, which are still in their developmental stages, will provide insights for investments in their practical applications and contribute to their development. For this reason, content analysis method, which is one of the qualitative research methods, was used. In this context, topics and concepts related to the tourism sector were reviewed and related studies in the literature were analyzed. As a result, deficiencies in the field of practice were revealed and necessary sectoral and scientific suggestions were made.
Teknoloji her geçen gün kendini yeniliyor. Bu bağlamda turizm sektörü de kendi içinde bu teknolojik yenilikleri takip etmelidir. Özellikle Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisi, turizm sektörüne devrim niteliğinde değişiklikler getirme potansiyeline sahiptir. AR, fiziksel dünyaya dijital içerik ekleyerek kullanıcı deneyimlerini zenginleştiren bir teknolojidir. Dolayısıyla turizm sektöründe artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik teknolojilerinin kullanımının yaygınlaşacağı düşünülmektedir. Yol gösterici ve ufuk açıcı bilimsel çalışmaların eksikliği nedeniyle bu teknolojilerin ilgili sektörlerde geliştirilmesi ve uygulanması konusunda bir eksiklik olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, AR ve VR teknolojilerinin sadece turizmin teorik alanlarında değil, pratik uygulamalarında da bilinirliğini ve uygulanabilirliğini ortaya koymaktır. Henüz gelişim aşamasında olan bu teknolojilere yönelik özel araştırmalar, pratik uygulamalarına yönelik yatırımlar için içgörü sağlayacak ve gelişimlerine katkıda bulunacaktır. Bu nedenle nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda turizm sektörü ile ilgili konu ve kavramlar gözden geçirilmiş ve literatürdeki ilgili çalışmalar analiz edilmiştir. Sonuç olarak uygulama alanındaki eksiklikler ortaya konularak gerekli sektörel ve bilimsel önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turist Davranışı ve Ziyaretçi Deneyimi, Turist Rehberliği, Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Sinop-e: Turizm Araştırmaları Dergisi 2025 yılı Haziran sayısı için yayın kabulüne başlamıştır. İlginiz için teşekkür ederiz. Makale süreçleri sadece DergiPark sistemi üzerinden işletilecek olup https://dergipark.org.tr/tr/journal/4368/submission/step/manuscript/new link adresi üzerinden makale gönderimi sağlanacaktır.