Bir iş zekâsı projesinin işletmeler için hedefi; gerçek verilere dayalı daha iyi kararlar alma, uzun vadeli stratejik planlama, operasyonel zamanlama ya da kısa vadeli taktik seçimler olabilir. Kısa süreli iş çevrim sürelerinde; verilerin hızlı bir şekilde işlenerek karar süreçlerinde değerlendirilmesi, pazaryerleri gibi rekabetçi bir sistemde avantaj yaratan faaliyetlerdir. Bu makalenin amacı, küçük ve orta ölçekli fiziksel mağazacılıkla uğraşan firmaların, pazaryerleri ve diğer E-ticaret faaliyetlerinde, iş zekâsı ve benzer teknolojileri kullanma ve tanıtmadır.
Bu çalışmada; pazaryerlerinde faaliyet gösteren bir firmanın gerçek verileri kullanılmıştır. Veriler, Power BI iş zekası yazılım portalında; DAX programlama dili ve raporlama araçları ile örnek bir görsel analiz ve raporlama örneği hazırlanarak karar süreçleri oluşturulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | March 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |