Bilindiği gibi insanoğlu doğumundan ölümüne dek gelişimini, sırasıyla çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık olarak belirli yaş grupları ve dönemleri halinde sürdürmektedir. Bu dönemlerin birinden diğerine geçişte bedensel, duygusal, toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişmeler yaşanmaktadır. Bireyler farklı yaş evrelerinde, olgunluğa ulaşma konusunda olumlu etkenlere ihtiyaç duymaktadırlar. Bu etkenlerin en önemlilerinden biri de duadır. Din eğitiminin temel hedef olan bireyin huzur ve mutluluğa kavuşmasında dua önemli bir yere sahiptir. Dua, bireyin kendisine dönük olabildiği gibi başkasına dönük de olabildiğinden hem bireysel hem de toplumsal eğitim boyutunu ifade etmektedir. Bu makalede farklı yaş gruplarında dua konusu din eğitimi açısından incelenecektir. Metin, konunun özüne ulaşmak için gerekli temel bilgiler üzerine inşa
edilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2018 |
Submission Date | January 9, 2018 |
Acceptance Date | July 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 20 |
Şırnak University Journal of Divinity Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).