Teknolojinin
gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte günümüzde internet kullanım oranı büyük
hızla artmaktadır. Yeni iletişim teknolojileri insanlara, düşüncelerini ve
bilgilerini paylaştıkları imkânlar sunan, paylaşma ve tartışmanın olduğu bir
medya sunmaktadır. Sosyal medya olarak hayatımıza giren bu sanal ortamlar
birçok farklı insanı bir araya getiren ve karşılıklı iletişim kurmalarını
sağlayan önemli bir sosyal alanlardır. Yapılan çalışmalar insanların, bu
ortamlarda gün geçtikçe daha fazla zaman harcadığı, birçok ihtiyacını buradan
karşıladığı ve kendisine yeni bir dünya kurduğunu göstermektedir.
Bugün,
sosyal medya markalara pazarlama stratejileri açısından çok önemli fırsatlar
sunmaktadır. Bu fırsatları kullanmak isteyen firmalar markalarının pazarlama
faaliyetlerini sosyal medya üzerinden yapmaktadır.
Bu çalışmada
yapılan araştırmanın teorik kısmında Sosyal Medya, Sosyal Medyada Pazarlama,
Sosyal Medya Türleri, Marka Bilinirliği ve Marka Değeri ele alınarak detaylı
olarak açıklanmıştır. Sonrasında uygulama ve analiz bölümünde Türkiye’nin En
Değerli 100 Markası 2017 yıllık raporu araştırmaya dâhil edilmiş ve bu
markaların Instagram Takipçi Sayıları ve Paylaşılan İçerik miktarları
belirlenmiştir. Bu verilere göre marka değerine etkisi araştırılmıştır.
Araştırmada EViews istatistik programı ile veriler analiz edilmiştir. Yapılan
analizler sonrasında araştırmada kullanılan markalar arasında marka değeri
sıralamasının instagram kullanım verilerine etkisi hakkında yargılara
varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | İKTİSAT-İŞLETME-FİNANS-PAZARLAMA-ULUSLARARASI İLŞ. |
Authors | |
Publication Date | March 7, 2019 |
Submission Date | January 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |