Other
BibTex RIS Cite

MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ

Year 2019, Volume: 3 Issue: 1, 163 - 179, 07.03.2019
https://doi.org/10.30692/sisad.516097

Abstract

Teknolojinin
gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte günümüzde internet kullanım oranı büyük
hızla artmaktadır. Yeni iletişim teknolojileri insanlara, düşüncelerini ve
bilgilerini paylaştıkları imkânlar sunan, paylaşma ve tartışmanın olduğu bir
medya sunmaktadır. Sosyal medya olarak hayatımıza giren bu sanal ortamlar
birçok farklı insanı bir araya getiren ve karşılıklı iletişim kurmalarını
sağlayan önemli bir sosyal alanlardır. Yapılan çalışmalar insanların, bu
ortamlarda gün geçtikçe daha fazla zaman harcadığı, birçok ihtiyacını buradan
karşıladığı ve kendisine yeni bir dünya kurduğunu göstermektedir.

Bugün,
sosyal medya markalara pazarlama stratejileri açısından çok önemli fırsatlar
sunmaktadır. Bu fırsatları kullanmak isteyen firmalar markalarının pazarlama
faaliyetlerini sosyal medya üzerinden yapmaktadır.





Bu çalışmada
yapılan araştırmanın teorik kısmında Sosyal Medya, Sosyal Medyada Pazarlama,
Sosyal Medya Türleri, Marka Bilinirliği ve Marka Değeri ele alınarak detaylı
olarak açıklanmıştır. Sonrasında uygulama ve analiz bölümünde Türkiye’nin En
Değerli 100 Markası 2017 yıllık raporu araştırmaya dâhil edilmiş ve bu
markaların Instagram Takipçi Sayıları ve Paylaşılan İçerik miktarları
belirlenmiştir. Bu verilere göre marka değerine etkisi araştırılmıştır.
Araştırmada EViews istatistik programı ile veriler analiz edilmiştir. Yapılan
analizler sonrasında araştırmada kullanılan markalar arasında marka değeri
sıralamasının instagram kullanım verilerine etkisi hakkında yargılara
varılmıştır. 

References

  • Alakuşu, Ş. 2013, ‘Pazarlama iletişiminde sosyal medya uygulamaları ve viral pazarlama ‘, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kahraman, M.(2014). Sosyal medya 101 2.0. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Kırcova, İ. & Enginkaya E. 2015, Sosyal medya pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul.
Year 2019, Volume: 3 Issue: 1, 163 - 179, 07.03.2019
https://doi.org/10.30692/sisad.516097

Abstract

References

  • Alakuşu, Ş. 2013, ‘Pazarlama iletişiminde sosyal medya uygulamaları ve viral pazarlama ‘, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kahraman, M.(2014). Sosyal medya 101 2.0. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Kırcova, İ. & Enginkaya E. 2015, Sosyal medya pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section İKTİSAT-İŞLETME-FİNANS-PAZARLAMA-ULUSLARARASI İLŞ.
Authors

Sibel Ateş

İlkay Karaduman

Publication Date March 7, 2019
Submission Date January 22, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Ateş, S., & Karaduman, İ. (2019). MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(1), 163-179. https://doi.org/10.30692/sisad.516097
AMA Ateş S, Karaduman İ. MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ. ssad. March 2019;3(1):163-179. doi:10.30692/sisad.516097
Chicago Ateş, Sibel, and İlkay Karaduman. “MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3, no. 1 (March 2019): 163-79. https://doi.org/10.30692/sisad.516097.
EndNote Ateş S, Karaduman İ (March 1, 2019) MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3 1 163–179.
IEEE S. Ateş and İ. Karaduman, “MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ”, ssad, vol. 3, no. 1, pp. 163–179, 2019, doi: 10.30692/sisad.516097.
ISNAD Ateş, Sibel - Karaduman, İlkay. “MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/1 (March 2019), 163-179. https://doi.org/10.30692/sisad.516097.
JAMA Ateş S, Karaduman İ. MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ. ssad. 2019;3:163–179.
MLA Ateş, Sibel and İlkay Karaduman. “MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 3, no. 1, 2019, pp. 163-79, doi:10.30692/sisad.516097.
Vancouver Ateş S, Karaduman İ. MARKANIN SOSYAL MEDYADAKİ TAKİPÇİ SAYISI VE İÇERİK MİKTARININ MARKA DEĞERİNE ETKİSİ. ssad. 2019;3(1):163-79.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048