Cooperatives are communities that members come together in a particular area for the purpose of getting into the act. These communities not only provide specific standarts for production of goods but also they come to the forefront gaining economic achievement of societies. Today, consumers encounter different kinds of brands but these diversities cause choosing brands by consumers. Because healty, organic, natural and agriculture-based brands are fewer. Some of the brands, which are seen as confidential by consumers, are presented by cooperatives. In this study, websites of eleven cooperatives were investigated in Turkey and making comparison with using content analysis under the identification of categories. These categories are “Websites’ ease of use”, “Services-Products”, “Consumer assistance”, “Marketing category”, “Advertisement variables”, “Social media platforms”. According to study, similar and different aspects of websites are specified within the scope of categories and tried to identify how cooperatives used their websites in terms of marketing communication.
Kooperatifler, belirli bir alanda faaliyet göstermek amacı ile bir araya gelmiş olan üyelerin işbirliği çerçevesinde oluşturdukları topluluklardır. Bu topluluklar, ürünlerin belirli bir standart çerçevesinde üretimini sağlarken, toplumların ekonomik anlamda kazanımlar elde etmesi noktasında da ön plana çıkmaktadırlar. Günümüzde; tüketiciler çeşitli markalarla karşılaşmaktadırlar, ancak bu çeşitlilik, tüketicilerin marka seçimini de zorlaştırmaktadır. Çünkü sağlıklı, organik, doğal ve tarıma dayalı ürünlerin üretildiği marka sayısı oldukça azdır. Tüketiciler üzerinde güven oluşturan markaların belirli bir kısmı kooperatifler tarafından sunulan markaları içermektedir. Çalışmada, Türkiye’de ön plana çıkan çeşitli sektörlerde faaliyette bulunan 11 kooperatifin web siteleri incelenmiş ve belirlenen kategoriler çerçevesinde içerik analizi yöntemi kullanılarak karşılaştırma yapılmıştır. Bu kategoriler; “Web sitesi kullanım kolaylığı”, “Kurum tanıtım bilgileri”, “Kurum kimliği”, Kurum iletişim bilgileri”, “Kooperatif-medya ilişkileri”, “Ürünler-Hizmetler”, “Tüketici yardımı”, “Pazarlama kategorisi”, “Reklam değişkenleri”, “Sosyal medya platformları” şeklindedir. Çalışma kapsamında, incelenen web sayfalarının bu kategoriler doğrultusunda benzer ve farklı yönlerinin belirlenmesiyle, kooperatiflerin web sitelerini pazarlama iletişimi açısından nasıl kullandıkları belirlenmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
Authors | |
Early Pub Date | March 16, 2023 |
Publication Date | March 15, 2023 |
Submission Date | September 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |