Multiple factors, such as natural disasters, wars, security instability, and the outbreak of serious diseases such as COVID-19, may cause the complete cessation of traditional face-to-face education. Universities have turned to distance learning in order to avoid the difficulty of students being on campus.
Teaching laboratory courses remotely is one of the most difficult challenges facing academic institutions when switching to distance education. Most of the available alternative solutions to the traditional laboratory are ineffective or difficult to implement and may cause a negative impact on student achievement.
This article presents the Web-based remote laboratory system as an alternative technical solution to the traditional laboratory for teaching programming experiments for Arduino boards. In this system, the student can conduct the experiment remotely on devices and equipment located in the university laboratory.
The remote laboratory system is multi-user, scalable, flexible and low cost. The system is implemented using low-cost hardware resources and free and open source software.
The system underwent user acceptance testing based on the Unified Theory of Technology Acceptance and Use approach. The results were encouraging, as participants in the system acceptance test showed a good acceptance rate of 70.75%, which confirms the effectiveness of the system and its ease of use.
Doğal afetler, savaşlar, güvenlikteki istikrarsızlıklar ve COVID-19 gibi ciddi hastalıkların ortaya çıkması gibi birçok faktör, geleneksel yüz yüze eğitimin tamamen sona ermesine neden olabilir. Üniversiteler, öğrencilerin kampüste zorlanmaması için uzaktan eğitime yöneldi.
Laboratuvar derslerini uzaktan öğretmek, akademik kurumların uzaktan eğitime geçişte karşılaştıkları en zor zorluklardan biridir. Geleneksel laboratuvara alternatif çözümlerin çoğu etkisizdir veya uygulanması zordur ve öğrenci başarısı üzerinde olumsuz etkiye neden olabilir.
Bu makale, Web tabanlı uzaktan laboratuvar sistemini, Arduino kartları için programlama deneylerini öğretmek için geleneksel laboratuvara alternatif bir teknik çözüm olarak sunmaktadır. Bu sistemde öğrenci, üniversite laboratuvarında bulunan cihaz ve ekipmanlar üzerinde uzaktan deney yapabilmektedir.
Uzak laboratuvar sistemi çok kullanıcılı, ölçeklenebilir, esnek ve düşük maliyetlidir. Sistem, düşük maliyetli donanım kaynakları ve ücretsiz ve açık kaynaklı yazılımlar kullanılarak uygulanmaktadır.
Sistem, Birleşik Teknoloji Kabul ve Kullanım Teorisi yaklaşımına dayalı olarak kullanıcı kabul testine tabi tutuldu. Sistem kabul testindeki katılımcılar %70,75'lik iyi bir kabul oranı gösterdiğinden sonuçlar cesaret vericiydi; bu da sistemin etkinliğini ve kullanım kolaylığını doğruluyor.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Circuits and Systems, Electrical Engineering (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | June 11, 2024 |
Acceptance Date | June 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |
Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.