Bu çalışmanın temel amacı sağlık okuryazarlığının sağlık hizmeti kalitesini algılama üzerine ne ölçüde etkilediğini ortaya koymaktadır. Bunun yanı sıra hastaların sosyo-demografik özelliklerine göre sağlık okuryazarlık düzeylerinin ve sağlık hizmet kalitesi algılama düzeylerinin herhangi bir farklılığa neden olup olmadığını belirlemek araştırmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda sağlık hizmet kalite algısını artırmak isteyen işletmenin sağlık okuryazarlık düzeyini artırması gerektiği analiz edilmiştir.
sağlık okuryazarlığı sağlık okuryazarlığı ölçme sağlık hizmeti kalitesi sağlık eğitimi algılanan kalite
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 5, 2020 |
Submission Date | December 10, 2019 |
Acceptance Date | April 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)