Bu araştırmanın amacı, öğretmen ve diğer kamu personelinin cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, meslek ve mesleki kıdem değişkenlerine göre tükenmişlik algılarını belirlemektir. Bu araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, 2019 yılında Şırnak il merkezindeki okullarda görevli öğretmen ve diğer kamu kurumlarında görevli kamu personeli oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen ve diğer kamu personelinin tükenmişlik durumuna ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla Maslach ve Jackson (1981) tarafından geliştirilen ve Ergin (1992) tarafından Türkçe’ye çevrilen, 3 alt boyut ve 22 maddeden oluşan Maslach Tükenmişlik Envanteri (Maslach Burnout Invertory, MBI) kullanılmıştır. Araştırma anket formu, 2019 yılı Nisan-Mayıs ayları içerisinde yüz yüze görüşmeler yoluyla öğretmen ve diğer kamu personeline uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların, tükenmişlik durumuna ilişkin algılarının bazen düzeyinde olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda; katılımcıların tükenmişlik durumuna ilişkin algıları, cinsiyet, medeni durum ve mesleğe göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Ayrıca katılımcıların tükenmişlik durumu algılarının, yaş, öğrenim durumu ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermiştir. Üniversitelerin işbirliğiyle gerçekleştirilecek kişisel ve örgütsel bazdaki birtakım eğitimler yoluyla kamu kurumlarındaki tükenmişlik azaltılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 13 Issue: 2 |