In this study, destination image, destination personality and destination attachment have been studied and the nature of the relationship among them in terms of destination marketing has been examined. Palandöken Ski Center, which is one of the leading winter tourism destination in Turkey has been selected as an application area and the data of the study has been collected by talking face to face and appliying questionaire to domestic and foreign tourists. According to the results of the study, it is concluded that destination image has a significant impact on destination personality, destination image has a significant impact on destination attachment and destination personality has significant impact on destination attachment
Bu çalışmada, destinasyon imajı, destinasyon kişiliği ve destinasyon aidiyeti konu alınmış ve destinasyon pazarlaması açısından bu kavramlar aralarındaki ilişkinin niteliği incelenmiştir. Türkiye’nin önde gelen kış turizm destinasyonlarından olan Palandöken Kayak Merkezi çalışmanın uygulama alanı olarak seçilmiş ve destinasyonu ziyaret eden yerli-yabancı turistlerle yüz yüze görüşülerek ve anket uygulanarak araştırmanın verileri toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; destinasyon imajının destinasyon kişiliği üzerinde, destinasyon imajının destinasyon aidiyeti üzerinde ve destinasyon kişiliğinin destinasyon aidiyeti üzerinde anlamlı etkisi olduğu sonucuna varılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 13, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 12 Issue: 1 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.