Turizmde yoğun rekabet ortamında logo ve amblemler, destinasyonun kimliğini tanıtmada, benzersizliğini ve seçkinliğini vurgulamada önemli bir rol oynar. Çalışmanın amacı, marka kimliğini yansıtan yerel simgelerin Muğla destinasyonu logo ve amblemlerinde kullanılma sıklığını araştırmaktır. Bu amaçla, 17 Muğla destinasyonu yönetim örgütünün internet sitesindeki logoların yerel tarih, kültürel öz değerler, mitolojik öyküler ve doğal çevreden esinlenme sıklığı incelenmiştir. Araştırma bulgularında; kurum ve kuruluşların öz değerler konusunda bilinçli olduğu ancak logoların simgelerin anlaşılırlığı, şekil, renk ve kalite gibi teknik konularda eksik kaldıkları gözlenmiştir. Bu nedenle, destinasyon yönetim örgütlerinin logo tasarımlarında turizm uzmanları ve bölgeyi tanıyan teknik tasarımcılarla işbirliği yapmaları önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Destinasyon markalaşması, yerel simgeler, logo ve amblem, Muğla.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1 |