Son yıllarda sosyal medya araçları hızlı bir şekilde gelişmiş ve milyonlarca insan tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Bu da turizm paydaşlarının destinasyonlar ile ilgili reklam ve tanıtım faaliyetlerini bu araçlar yardımıyla yapmalarını teşvik etmektedir. Facebook sitesi sosyal medya araçları içerisinde en fazla tercih edilen araçlardan birisidir. İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri facebook sayfası oluşturarak reklam ve tanıtım faaliyetlerini bu araç sayesinde hızlı, düşük maliyetle ve daha etkin bir şekilde yerine getirebilirler. Bu nedenle bu çalışmanın temel amacı Türkiye’deki İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin facebook sitelerini ne şekilde kullandıklarını, özellikle destinasyon tanıtımı konusunda facebook sitesinden ne ölçüde yararlandıklarını ortaya koymaktır. Bununla birlikte facebook sitesinden daha etkili bir şekilde yararlanabilmeleri için öneriler sunmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda facebook sitesine sahip olan 48 adet İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünün facebook siteleri içerik analiziyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda müdürlüklerin facebook sitesinden yeteri kadar ve etkili bir şekilde yararlanmadıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Facebook, Destinasyon Tanıtımı, İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 2 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.