Müşteri memnuniyetinin
sağlanması, arttırılması ve müşteri odaklı çalışma hedefindeki işletmeler için
sosyal medyanın önemi gün geçtikçe daha çok fark edilmektedir. Müşteriler,
bilgi almak, tavsiye ve şikayetlerini anlatmak için farklı yöntemlere
başvurabilmektedirler. Günümüzde en çok kullanılan kanallardan birisi de internetteki sosyal medya
siteleridir. Şirketlerin internetteki sosyal medya hesapları, mevcut ve potansiyel
müşteriler tarafından okunarak, karar verme sürecinde veri olarak
kullanılmaktadır. Bir hizmet işletmesi olan seyahat acentalarının sosyal medya
hesaplarını daha aktif kullanması ve müşterileri ile daha iyi iletişim
kurabilmeleri açısından mevcut ve potansiyel müşterilerin bu alanları kullanım
amaçları ve beklentileri araştırılmalıdır. Bu çalışmada, içerik analizi yöntemi
ile Facebook üzerinde takipçi sayısı yüksek olan üç seyahat acentası ele
alınmıştır. Örnek alınan acentaların Ocak 2015- Mart 2016 tarihleri arasında
Facebook hesabı üzerinden ziyaretçilerinin yaptığı 2281 yorum taranarak
değerlendirilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 3 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.