Bu çalışmanın amacı
Nevşehir’in mevcut varlık ve faaliyetlerinin neler olduğunu tespit etmek, bu
varlık ve faaliyetlerin şehir markalaşmasında ne derece etkili ve yeterli
olduğunu belirleyerek Nevşehir’in markalaşma sürecine fayda sağlamaktır. Bu
amaçla bir şehrin marka şehir olması yolunda ön plana çıkarılması gereken
varlık ve faaliyetlerde merkezi eğilim ölçüleri gibi istatistiksel analiz
yöntemleri kullanılmıştır. Nevşehir’in marka şehir olması için sahip olması ve
geliştirilmesi gereken varlık ve faaliyetlerin belirlenmesi amacıyla daha önce
bu konu ile ilgili yapılan çalışmalar ve odak grup görüşmeleri sonucu
oluşturulan bir soru formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Nevşehir’in
marka şehir olması yolunda sahip olması gereken varlık ve faaliyetlerin şehir
yönetimi ve alt yapı, kültür, tarihi miras ve doğal güzellikler, eğitim ve
spor/aktivite, yatırım ve şehirleşme, üst yapı, gastronomi, konukseverlik ve beşeri
kaynaklar ve ulaşılabilirlik olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 3 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.